Společnost


Kaufland Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:606
Z toho za letošní rok:66
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

63%
37%
Toto skore je založeno na 103 stížnostech.

#69848Klamava reklama -skryte naklady, neprehledny system a nefunkcni komunikace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.08.2023, před rokem

Jana Dominika Pláteníková

Znění stížnosti

Účtují neuvedené náklady (pri vraceni zbozi odecetli cca 20procent z ceny, nevím zda slo o prepocet mezi menami nebo proc to odecetli, Normalni komunikace neni mozna, jede to automaticky, kontakt na nejakeho operatora nedeostupny. Klamava reklama (skryte naklady), uživateli nevstřícná a komplikovaná administrativa, strojova naprogramovana komunikace, neprejledny admin. system. V některých případech komunikuje pouze německy.


Produkt

Objednala jsem tablet, omylem jsem klikla (zatrhla v systemu), ze si objednavam vyzvednuti nefunkcni elektroniky, vubec nevim, k cemu se to vztahuje a kde se tot am vzalo. Kdyz jsem napsala na online podporu, kde jsem jasne vysvetlila, k cemu doslo, ze zbozi objednavam, ale k zatrhnuti teto sluzby doslo omylem, nedostala jsem zadnou odpoved, jen jsem za nejaky den videla, ze objednavku celou zrusili (tedy i s tabletem) a poslali mi zpatky castku, kterou jsem kartou zaplatila za tablet. Byla vsak snizena o cca 15 procent. Bez jakehokoli vysvetleni, jakekoli reakce, neni se kam obratit s timto dotazem - zadny kontakt pro moznost vyreseni. Objednala jsem tablet znovu, je velmi nekvalitni a zbozi vracim, ale opet se utapim v neprehlednem administrativnim systemu. Kdyz se pobourena rozhlizim po receznich, najdu take recenzi vlozenou uzivatelem pred par dny, kde si stezuje, ze pri vraceni zbozi, u nehoz uvadeji v reklame " vraceni - doprava zdarma" (na zaklade teto nabidky jsem take zbozi objednala) pry prece neco uctuji. Cele to pusobi velmi neseriozne, povazuji to za podvodne jednani. Podobnych recenzi z nedavnych dnu je k dohedani online vice.


Požadované řešení

Kontaktovat online prodejce a požádat o nápravu. V mem pripade bych chtela vysvetleni strzene castky a informaci kde jsem se o teto okolnosti nakupu dovedela pred uzavrenim transakce. Vraceni pozaduji zcela zdarma, bez dalsich nakladu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2023 11:24, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

V tomto případě však spotřebitel stornoval první objednávku ještě před tím, něž ji převzal, a proto má právo na vrácení celé částky.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel.

Pokud tedy společnost nabízí možnost bezplatného vrácení, jedná se o nárok nad rámec zákona a řídí se tedy smluvními ujednáními. Na stránkách společnosti je uvedeno, že u produktů, u nichž je připojeno modré upozornění „Zasílá Kaufland“ nebo „Prodává Kaufland“, neplatí spotřebitel žádné náklady na vrácení zboží. U ostatních produktů jsou tyto náklady závislé mimo jiné na ceně daného produktu. Pokud cena (bez nákladů na dopravu) činí více než 990 Kč, pak za spotřebitele prodejce uhradí náklady na vrácení zboží.

Z komunikace mezi spotřebitelkou a společností plyne, že společnost žádá po spotřebitelce zaslání zboží zpět na vlastní náklady, přičemž tyto náklady jí budou následně proplaceny. Pokud tedy spotřebitelka vyhoví žádosti společnosti a uhradí dopravné pro přepravu zboží zpět, má právo cenu za dopravné požadovat po společnosti zpět.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.9.2023 17:51, před rokem

Vážená zákaznice,
děkujeme za Váš podnět.
Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republik

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2023 16:42, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.10.2023 22:27, před rokem


Jana Dominika Pláteníková

Hodnocení: