Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 17 |
Dobrý den, dnes 29.8.2023 jsem si koupil ve 12 hod. u rybího pultu lososa v akci za 25,90 Kč/kg. Nákup jsem zaplatil ve 12:07 hod. Až doma jsem zjistil, že mi bylo účtováno 31,90 Kč/kg. Asi ve 13:30 hod. jsem to reklamoval v recepci (dokonce volali na centrálu), ale tam jim potvrdili jen tu vyšší cenu. Nedalo mi to, přece nejsem blázen a šel jsem zpět k rybímu pultu, kde mi prodavačka ( která zůstala ještě z dopolední směny) potvrdila, že se ta cena zvyšovala a na pultě jsem ještě našel tu původní akční červenou cenovku 25,90 Kč/kg, kterou nestačili schovat. Až teprve s tímto důkazem a po rozhovoru s vedoucí směny mi byl rozdíl v ceně v recepci vrácen. Nevím, jak takovým případům v budoucnosti předejít, přece není možné, abych si v limitě času něco koupil za inzerovanou cenu a než dojdu k pokladně (asi za 7 minut) se to zázračně zdražilo. Přece si nebudu při každém nákupu dělat tzv." alibi" nebo fotodokumentaci, abych měl v ruce nějaký důkaz o inzerované ceně a všichni na mě nekoukali jako na blázna. Já bych to nazval klamání zákazníka. Rozdíl v ceně byl 88 Kč. Samozřejmě, kdybych já v této ceně něco v Kauflandu odcizil, tak na mě ostraha jistě zavolá policii.
Děkuji za vyjádření
Ing. Ladislav Hrdlička
Prosím o sdělení postupu, jak se zachovat třeba příště, abych si nemusel dělat fotodokumentaci cen.
|
Tweet |
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si účtenky kontrolovali co nejdříve po zaplacení, nejlépe ihned, aby předešli podobným problémům.
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět.
Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland
zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit
na telefonním čísle 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu
kontakt@kaufland.cz. Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.