Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.7.2023 jsem zakoupila přes internet bílé sandály vel.42 za 979 Kč.
Dne 14.8.2023 by bylo zásilkovnou sděleno, že si můžu balíček vyzvednout. Dne 15.8.2023 jsem si balíček vyzvedla a mé zděšení nastalo, když jsem zjistila, že mi přišly úplně jiné sandály než jsem si objednala na internetu. Hned téhož dne jsem zaslala meil na service@viclotheshop.cz a požadovala sdělení adresy na vrácení zboží a zároveň vrácení částky 979Kč v plné výši. Dne 25.8.2023 mi přišlo toto sdělení:
Než vám poskytneme řešení, musíme zkontrolovat všechny položky, které jste obdrželi, abychom potvrdili problém, což nám pomůže problém co nejdříve vyřešit. Podle potřeby uveďte následující relevantní informace. Předem Vám děkuji za Vaši spolupráci.
Příjem obrázků všech položek. (Udělejte si jasný obrázek barvy a velikosti produktu)
Obrázek se sledovacím číslem na obalu.
Obrázek čísla SKU uvedeného pod čárovým kódem na obalu.
Dne 26.8.2023 jsem tedy zaslala požadované údaje i s obrázky. Dne 29.8.2023 mi přišla odpověď, že se omlouvají, abych si sandály nechala pro známé, že mi nabízí náhradu 10% z objednávky. Hned jsem odepsala, že nesouhlasím, že jde o klamání spotřebitele a budu si stěžovat. Dne 30.9.2023 mi přišla odpověď, že už mi nabízí 20% z objednávky. Proto se obracím na Vás o zjednání nápravy!!!
Dámské kožené sandály 2023, bílé/vel.42. Cena 979 Kč. Č.zboží:SKU: FXACO72113805_26
Měla by mi být zaslaná adresa na vrácení zboží, jelikož neodpovídalo to co mi bylo nabízeno na
internetu, které jsem si vybrala a zaplatila. Zároveň i sdělení, že mi peníze v plné výši vrátí.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již uplynula lhůta pro odstoupení od smlouvy, je možné zboží reklamovat. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a do kdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop či prodávajícího, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Pokud by se jednalo o český subjekt, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. V případě, že by se jednalo o zahraniční subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.