Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Parking jsem zakupovala při nákupu letenek. Po obdržení potvrzovacího e-mailu jsem se zhrozila, že s mým vozem bude manipulováno cizí osobou. Avšak na stránkách píší, že se jedná o profesionální službu. Říkala jsem si, tak proč ne a službu nezrušila. Dne 22.8. jsem zaparkovala ve Smile parking, při pořizování check-in dokumentace se jejich aplikace zablokovala a po čekání cca 15 min stále nefungovala. Šli jsme se tedy zeptat na recepci firmy, paní odpověděla, že to nevadí. Zda jsem si auto vyfotili. Přítel sice nějakou fotku udělal, ale je to zepředu vozu. Myslela jsem si, že i pro jejich dobro si vůz nafotí či natočí sami.
Dne 29.8. jsme se vrátili zpět a bohužel zjistili poškození vozu na boku u řidiče. V aplikaci fotky nebyly a tudíž společnost odpovědnost odmítá. Víme kdy jsme do garáží vjeli, tudíž musí existovat záznam o stavu vozidla. Na můj dotaz na tento kamerový záznam jsem již odpověď od spol. neobdržela. Jedná se o nový vůz, který je opatřen 360´kamerou a veškerými parkovacími senzory. Tudíž k poškození muselo dojít nekvalifikovanou osobou od společnosti Smile parking. Rozhodně už tuto službu nechci nikdy využít, nehledě na to, že mi snížili hodnotu mého nového vozu.
Zkouším ještě přes majitele parkovacího domu sehnat video/fotku mého vozu při vjezdu do garáží.
nový vůz VOLVO XC40, 3 měsíce starý
Přijmutí mé reklamace od společnosti Smile parking, jedná se o velký oděr ze strany vozu, tudíž si toho musí být dobře vědomy.
|
Tweet |
Je-li s provozováním nějaké činnosti zpravidla spojeno odkládání věcí a byla-li věc odložena na místě k tomu určeném nebo na místě, kam se takové věci obvykle ukládají, nahradí dle § 2945 odst. 1 občanského zákoníku provozovatel poškození, ztrátu nebo zničení věci tomu, kdo ji odložil, popřípadě vlastníku věci. Stejně nahradí škodu provozovatel hlídaných garáží nebo zařízení podobného druhu, jedná-li se o dopravní prostředky v nich umístěné a o jejich příslušenství.
Právo na náhradu škody musí spotřebitel uplatnit u provozovatele parkoviště bez zbytečného odkladu, nejpozději do patnácti dnů po dni, kdy se spotřebitel o škodě musel dozvědět.
Bylo-li právo na náhradu škody uplatněno včas, ale provozovatel parkoviště neplní dobrovolně, je vhodné zaslat mu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň provozovatel parkoviště upozorněn na možnost uhradit škodu bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Paní Kamarýtová podala reklamaci dne 29.08.2023, ještě téhož dne jsme na její e-mail reagovali, na její doplňující dotaz poté opět o dva dny později i s návrhem řešení, tedy naprosto v souladu s obchodními podmínkami a reklamačním řádem a to přestože z dostupných materiálů není možné zjistit, zda k poškození došlo u nás, či nikoliv. Na náš poslední e-mail s návrhem řešení reklamace zatím paní Kamarýtová neodpověděla.
Není pravda, že bychom odmítali odpovědnost a neexistuje žádný důvod pro její stížnost. Otisky obrazovky z e-mailové komunikace zasílám v příloze a předem děkuji za smazání tohoto hodnocení.
Děkujeme společnosti za vyjádření.
S ohledem na to, že společnost doložila komunikaci se spotřebitelkou stížnost prozatím stahujeme z veřejně dostupné části webu.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se k výše uvedenému mohla vyjádřit.
Dobrý den, společnost mi nabídla opravu mého vozu - to ano. Jakmile u nich znovu zaparkuji, ale to už bohužel udělat nechci. S jejich návrhem nesouhlasím, vzhledem ke stáří vozu, necelé 3 měsíce, a budu požadovat opravu u autorizovaného servisu. Auto mám pojištěné, tak uvidíme, co k tomu dále sdělí pojišťovna. Nejsem spokojena s vyřešením mé stížnosti. Dokládám i fotografii poškozeného vozu, ze které je jasně zřejmé, že o profesionalitě řidiče ve společnosti SMILE Parking určitě nelze mluvit.
Auto je opatřeno parkovacím systémem, 360´kamerou a security systémem STOP. Myslím si, že o poškození vozu moc dobře věděli, než mi auto vrátili. Jakmile mi opravu vyčíslí autorizovaný servis a pojišťovna, budu pokračovat v jednání se společností Smile parking o nápravě mé škody, zničeného nového vozu a nápravě jejich reputace. Děkuji Kamarýtová
Děkujeme spotřebitelce za reakci.
Nabídka opravy v případě dalšího využití služby společnosti není, dle našeho názoru, řádným vyřízením reklamace v případě její oprávněnosti, kterou však z důvodu rozporu stran ve skutkovém stavu nemůžeme určit. Svým stanoviskem by tak však v případě potřeby mohla učinit Česká obchodní inspekce v rámci mimosoudního řešení sporu.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla po vyčíslení opravy servisem a pojišťovnou informovat společnost.
Dobrý den, po návštěvě servisu a po dohodě s pojištovnou jsem do společnosti napsala, že požaduji proplacení mé spoluúčasti a náhrady za zapůjčení jiného vozu na dobu 5 dní (počet dní opravy).
Tuto mou žádost společnost Smile parking přijala a pokud vše proplatí dle svého písemného závazku, jsem s jejich jednáním spokojená a celý případ ráda ukončím. Sice už bude vůz opravován, ale alespoň se k tomu postavili k mé spokojenosti.
Děkuji Kamarýtová
Děkujeme stranám za součinnost.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby ji po proplacení opravy společností mohla uzavřít.
Dobrý den, společnost Smile parking se k tomu postavila čelem a veškeré mé výdaje spojené s opravou vozu dnešním dnem uhradila.
Tímto bych ráda celou záležitost uzavřela s kladným koncem.
Děkuji Kamarýtová
Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.