Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jiří Záhorka
***
Dobry den.
Rad bych pozadal o radu, nebo posouzeni meho pripadu.
Jake mam moznosti a nadeje ziskat me investovane penize zpet.
Jedna se o castku 1.200.000,00 Kc plus uroky.
Dne 10. 04. 2022 jsem podepsal smlouvu o upisu dluhopisu s investicni spolecnosti:
SINCOM – Divize bytovych domu s.r.o., IC: 09041923, na celkovou castku 1.200.000,00 Kc.
Penize jsem prevedl na jejich ucet dne 11. 04. 2022.
Investicni spolecnost SINCOM dosud vyplatila uroky dne:
02.06.2022, 01.09.2022, 02.12.2022 a 28.02.2023.
Dalsi splatka uroku mela byt 01.06.2023, ale nebyla jiz vyplacena.
Od te doby nebylo vyplaceno nic.
Nekolikrat jsem telefonoval do spolecnosti SIMCOM, abych zjistil pricinu, ale komunikace s nimi je obtizna. Telefon zvedaji pouze, pokud nevideji me cislo. Pak se rychle vymluvi, ze mi zavolaji zpet, nebo poslou e-mail, ktereho se nedockam.
Pouze jednou mi nabidli e-mailem prevedeni me zapujcky do jine investice v Dudaji, nebo ve Spanelsku na mnohem delsi dobu, deset let. To jsem odmitl vzhledem k memu veku a velkemu riziku.
Pozadal jsem je o zpetny odkup mych dluhopisu, tak, jak maji uvedeno v nabidce a nejsou-li schopni dodrzet smluvni podminky a vyplacet me uroky. Na to jsem zatim od nich zadnou odpoved nedostal.
Vzdy jsem jednal s panem Martinem Sosnou, reditelem spolecnosti, jak se predstavil.
Telefonni cislo spolecnosti SINCOM je:
+420242488299
a na p. Martina Sosnu je: +420735191191.
Jejich email je: info@sincomic.cz.
Me uvedene telefonni, mobilni cislo je ceske. Ziji vsak prevazne v Kanade, tak jsem tez uvedl me kanadske mobilni cislo: *** a kanadskou pevnou linku: ***.
Je mozne poslat mi SMS. Nejlepsi komunikace se mnou je prez muj e-mail:
***. Mohu tez zavolat zpet.
Webove stranky SINCOM:
Https://investicni-byty.com
Https://investicni-byty.com/homepage/kontakt/
https://www.sincomcapital.com
Nektere jejich webove stranky jiz zrusili.
Dekuji za informace.
S pozdravem,
Jiří Záhorka
Nákup dluhopisů
Zpětný odkup mých dluhopisů, jak je uvedeno v základnich podminkách emise dluhopisů, když společnost SINCOM neni schopná dodržet smluvni podminky a nadále vyplácet me úroky.
|
Tweet |
Je-li společnost v prodlení s výplatou výnosů, je vhodné ji vyzvat k plnění prostřednictvím předžalobní výzvy. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Jestliže emitent nesplácí jistinu či kupóny, je vhodné si v takové situaci také přečíst příslušné emisní podmínky, kde by mohl být upraven postup ohledně svolání schůze vlastníků dluhopisů. Pokud v emisních podmínkách svolání schůze upraveno nebude, použije se § 21 zák. č. 190/2004 Sb., o dluhopisech, který říká, že schůzi vlastníků je oprávněn vedle emitenta též svolat vlastník dluhopisu, jde-li o případ, kdy emitent porušil svou povinnost stanovenou v odst. 1 tohoto ustanovení, nebo jde-li o jiný případ upravený v emisních podmínkách.
Dle § 21 odst. 4 zákona o dluhopisech je emitent povinen se schůze vlastníků zúčastnit a poskytnout informace nezbytné k rozhodnutí či přijetí stanoviska schůze vlastníků. Pokud emitent nespolupracuje, doporučujeme oslovit subjekt, který zprostředkoval koupi dluhopisů, tento by mohl pomoci spojit vlastníky dluhopisu. Je však zcela na vůli zprostředkovatele, zda bude s investory spolupracovat.
Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Tovačovského 92/2, 13000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Pokud má investor podezření, že peněžní prostředky z upsaných dluhopisů emitent použil k jinému účelu, než deklaroval při nabídce dluhopisů, mohlo by se jednat i o podvod. V takovém případě doporučujeme se obrátit na Policii ČR.
Nedojde-li ze strany společnosti k nápravě, bude vhodné vyhledat služeb advokáta a svého práva se případně domáhat soudní cestou (např. návrhem na vydání platebního rozkazu).
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.