Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Zdravím,
takže to nějak shrnu. Všechny dodané díly došly v pohodě a celkově postavený vůz vypadá krásně, ale tím to končí. Je krásné, že je část auta kovová, ale proč není celý kovový? Dohromady to auto stojí celkem pěkný balík a to, že celkem dost dílů nesedí jak má, je celkem ubohé. Začnu kufrem, který měl jeden pant ohnutý úplně někam jinam, takže jsem si to musel opravit. Pruhy s kapotou a kufrem vůbec nesedí. Oboje dveře nejdou dovřít a vyklají se (protože tady prostě musí dát úplně nepoužitelné panty). Zadní světla nesvítí i když jsou zapojené. Jeden z pedálů nedělá žádný zvuk ačkoliv krásně cvaká. Stavba volantu aby troubil je hrozná, protože díly do sebe nesedí a musí se vždy využít značná síla aby vůbec cvakl na troubení. Celkové rámy skla nejdou zacvaknout. Jisté díly jsem si musel zapilovat 2-3 mm protože i když jsou nadoraz, tak prostě nesedí. Ukotvení zadních výfuků je hrozné, odpadávají a nedrží (nutné přilepení a bohužel né jen u výfuků). A to že aspoň od toho čekám nějakou kvalitu zvuku za takové peníze a hraje to jak hračka za 200,- je nepřijatelné. Není to můj první model a vědět toto dopředu, tak nevím, jestli si to objednám.
Chtěl jsem napsat toto pouze jako recenzi, protože moc nedoufám, že s tím někdo něco udělá a jediné řešení je poslat kompletně nový již složený a funkční automobil a nebo vrácení peněz.
Děkuji
Martin
Shelby GT-500
Poslání plně funkčního a postaveného modelu s přesně padnoucími díly bude dostačující a když ne, tak vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Kontakty na společnost De Agostini Publishing S.p.A.:
- adresa: Giovanni da Verrazano č. 15, Novara - Itálie,
- tel.: 246 017 120,
- e-mail: zakaznicke.centrum@deagostini.cz,
- kontaktní formulář: https://www.deagostini.com/cz/myarea/p/contact-us.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, jelikož společnost tuto možnost v obchodních podmínkách výslovně stanovuje. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.