Společnost


MIKE ROFT, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69899Nezaplacení nákladů na přepravu zboží k reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.08.2023, před rokem

Aleš Odehnal

Znění stížnosti

Využil jsem práva na odstoupení od kupní smlouvy do 30 dnů.Byly mi vráceny peníze za produkt(500kč). Ne za prvotní poštovné(85kč) a za poštovné, které vzniklo, když jsem zboží odesílal obchodníkovi zpět.(129kč) Obrátil jsem se na společnost s žádostí o vrácení těchto prostředků, první poštovné mi bylo doplaceno, ale to druhé mi odmítli vrátit a zdůvodnili to tím, že na základě obchodních podmínek tyto prostředky nevrací.


Produkt

Produkt: President of sexico triko, číslo objednávky:


Požadované řešení

Vrácení nákladů za dopravu zboží zpět k prodejci (129kč)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2023 11:03, před rokem

Důležité je v tomto případě rozlišit, zda došlo:

1) k odstoupení od smlouvy:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Náklady spojené s odstoupením - poštovné směrem k prodávajícímu však nese kupující.

2) k reklamaci:
Mimo odstoupení od smlouvy bez udání důvodů platí, že pokud bylo dodáno vadné zboží, může spotřebitel takové zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Z výše uvedeného vyplývá, že pokud spotřebitel zboží reklamoval a reklamace byla uznána a vyřízena vrácením peněžních prostředků, má také nárok na náhradu poštovného směrem k prodávajícímu. Jestliže však spotřebitel od smlouvy odstoupil, je prodávající povinen vrátit cenu za produkt včetně nákladů na dodání (tj. pouze prvního poštovného směrem ke kupujícímu).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2023 10:28, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.