Společnost


Schlieger, s. r. o.

Počet nahlášených stížností:25
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#69904Neochota jednat ohledně finanční kompenzace za nesprávně namontovanou FVE

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.08.2023, před rokem

Lukáš Hrdina

Znění stížnosti

Od konce dubna 2021 mám v provozu FVE, kterou mi montovala firma Schlieger. Po více než roce, kdy jsem zjišťoval
fungování FVE a sledoval náklady a úspory, jsem zjistil, že FVE zdaleka nesnižuje náklady, jak bylo predikováno a
slibováno. V srpnu 2022 to přijel řešit servisní technik firmy.
Od té doby se situace jen zhoršovala. V září mi stoupla spotřeba na trojnásobek. Ostatní měsíce se to zlepšilo pouze
tím, že jsem FVE vždy odstavoval.
Po urgencích proběhl vždy jen servisní zásah, který situaci nezlepšil.
Až zásah ve čtvrtek 16.3 proběhl dle mých představ. Servisní technik vše nově zapojil, překontroloval a od té doby
FVE funguje a hlavně to vypadá, že funguje jak má.
Z reklamačního oddělení mi byla slíbena kompenzace, až servis FVE opraví. Posílám tedy níže můj návrh kompenzace
na základě kalkulací spotřeby, deklarované úspory a ceny.
Návrh pro kompenzaci:
Od května 2021 do srpna 2021 (16 měsíců) byla úspora oproti stejnému období předchozího roku a při přibližně
stejné spotřebě i ceně, pouze 3.500 Kč. Úsporu počítám jako rozdíl mezi výdaji za elektřinu před pořízením FVE a
s fungující FVE. Rozdíl oproti deklarované úspoře (viz níže) za prvních 16 měsíců je tedy (při zaokrouhlení na tisíce)
24.500,- Kč. Firmou deklarovaná úspora za 12 měsíců je 21 tisíc – za 16 měsíců to dělá 28000. Moje úspora však byla
jen 3.500, tzn. 28.000-3.500=24.500Kč

Od září 2022 do února 2023 pak vlivem špatného zapojení a nastavení spotřeba stoupla. Zároveň mi stoupla i cena za
elektřinu na 6,88Kč za 1kWh. Dlouhodobá průměrná spotřeba elektřiny v našem rodinném domě v období září –
únor je 1.950 kWh. Spotřeba díky špatnému zapojení a nastavení byla ve sledovaném období 4.108 kWh. Rozdíl
(2158 kWh) tedy žádám o proplacení kompletně, což je 2.158 kWh x 6,88 Kč/kWh = 14.847,- Kč bez DPH + 21% DPH
je 17.965,-Kč vč DPH.
Při ceně kolem 7Kč za 1kWh je pak firmou deklarovaná úspora zhruba 25 tisíc, za půl roku (od září 2022 do února 2023)
tedy 12.500Kč.
Když tedy sečtu všechny částky:
1. Dorovnání deklarované úspory za prvních 16 měsíců – 24.500,-
2. Proplacení vyšší spotřeby energie nad průměrnou spotřebu – 17.965,-
3. Dorovnání deklarované úspory za posledních 6 měsíců – 12,500,-
Celková částka 55 tisíc Kč.
Tuto částku nebudu v tuto chvíli navyšovat o nějaké „bolestné“ nebo o nějaké úroky, či jiné újmy. Pokud bude tato
částka odsouhlasena ze strany, budu považovat celou záležitost za uzavřenou.

Firma navrhuje kompenzaci 10.000Kč, což mi k výše uvedenému přijde naprosto směšné


Požadované řešení

Akceptace kompnezace ve výši - viz rozklad výše. JInak mohu napočítat i psychickou újmu, Prostoje, zbytečně branou dovolenou, když nepřijel technik, atd.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2023 14:17, před rokem

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u díla v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud byla reklamace vyřízena ale vada se na díle stále projevovala, mohlo by se jednat o nevyřízení reklamace řádně a včas.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Výše úspor díky fotovoltaické elektrárně se mění mimo jiné i podle toho, jaký systém fotovoltaiky (s baterií, s tepelným čerpadlem nebo s akumulací do vody) spotřebitel má. Mezi další důležité faktory patří výše spotřeby, ceny dodavatele elektrické energie a (ne)výhodnost současných zařízení. Konkrétní výši úspor je možné zjistit na základě energetického posudku, který může společnost spotřebiteli připravit.

Pokud byla spotřebiteli slíbena kompenzace, měla by mu být také poskytnuta. Výše kompenzace by však měla být přiměřená. Přiměřenost kompenzace může posoudit například Česká obchodní inspekce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.9.2023 12:35, před rokem

Vážený pane Hrdino,

rádi bychom se vyjádřili k výše uvedené stížnosti. Reklamační oddělení s Vámi komunikovalo v rámci zákonné lhůty a nabídlo Vám finanční kompenzaci ve výši 10 000Kč. Tuto jste odmítl a oznámil, že danou věc postupujete České obchodní inspekci. Dále v systému evidujeme opravný daňový doklad z 8/2021 za fakturu fa/2021/0063 ve výši 3940 Kč.
Naší společnosti není známo, zda tuto věc Česká obchodní inspekce přijala. Nemáme ani informaci o deklarování/garantování úspory za jeden rok ve výši 21000Kč. Úspora elektrické energie při využití fotovoltaické elektrárny je komplexní záležitostí, která závisí na mnoha proměnných. Maximální efektivitu lze dosáhnout kombinací správného umístění panelů, údržby a účinného skladování energie. Dalšími důležitými faktory, které je nutno vzít v potaz, je množství slunečního záření, úhel slunečního svitu, sklon panelů a jejich orientace, lokace a klimatické podmínky Vaší oblasti, stínění, spotřeba elektrické energie ve Vaší domácnosti a v neposlední řadě současná cena za odebíranou elektrickou energii. Z těchto důvodů nelze předikovat/deklarovat přesnou úsporu elektrické energie. Vámi požadovanou částku ve výši 55000 Kč jsme z výše uvedených důvodů a i kvůli nepřiměřenosti zamítli. Děkujeme za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.9.2023 17:48, před rokem


Lukáš Hrdina

Dobrý den
V prvé řadě děkuji za odpověď. Nepožadoval bych takto vysokou kompenzaci, kdyby bylo vše od začátku v pořádku a chyba byla pouze od toho srpna/září 2022. Bohužel ale při posledním servisním zákroku (letos 16.3.) vašeho technika (externista) bylo zjištěno, že celé zapojení bylo špatné a tudíž FVE nefunovala jak měla. To znamená už od prvotní instalace. Vámi nabízených 10 tisíc Kč beru jako kompenzaci za velkou spotřebu právě jen od srpna/září 2022, kdy došlo ke skokovému zvýšení spotřeby. Já bych ale rád vyřešil i špatně funující FVE mezi prvotní instalací a srpnem 2022. Tam došlo k jasnému pochybení vašich montážních dělníků. A za ty přece nesete odpovědnost. Další mrzutosti byly s čerpáním volan v práci, kdy bylo slíbeno a ujištěno, že přijede technik a nestalo se nic. Jednou to bylo s omluvou, jednou bez jakékoliv informace, že to neklapne. V dnešní době, kdy je tolik možností, jak se domluvit je toto jednání o to více zarážející. Nyní jsem v prvé řadě opravdu rád, že FVE funguje a funguje správně. Pojďme to společně uzavřít, ať to vám nekazí pověst a mě celkový dojem. Zkoušel jsem navrhovat i možnost nějaké materiální kompenzace. Navrhněte tedy prosím kompenzaci od instalace do srpna 2022 vy, třeba se někde potkáme. Trvám ale na tom, že za špatnou montáž a tím nefunkčnost FVE nesete odpovědnost...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.9.2023 08:39, před rokem

Dobrý den, pane Hrdino,

pokud si přejete řešit finanční kompenzaci tak, jak výše zmiňujete, napište oficiálně našemu oddělení na reklamace@schlieger.cz. Děkujeme za spolupráci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2023 11:03, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
12.11.2023 20:32, před rokem


Lukáš Hrdina

Hodnocení:

Komentář: Společnost nabídla kompenzaci a částku po dohodě poslala na účet