Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 1.5. došlo k dopravní nehodě. Oprava vozu proběhla z Havarijního pojištění (viník nehody) pojišťovna ČSOB. Vůz byl opraven autoservisem CAR RENT 24 s.r.o Oprava je hrazena z havarijního pojištění, servis je s touto informaci seznámen, faktura je vystavena tedy na pojišťovnu ČSOB. Po překročení lhůty 3 měsíce a po mnoha urgencích na pojišťovnu byl vystaven krycí dopis, kde je vyčíslena spoluúčast pro mě, hodlám zaplatit. Plus byly udělány srážky z důvodu špatného doložení položek, plus jedna položka je nad rámec zápisu výjezdního technika. Tyto položky nejsou ve faktuře proplaceny. A problém kde jsem já zákazník pojišťovny i servisu je kdo uhradí neproplacenou část faktury. Aktuálně běží odvolání na pojišťovnu pro přezkoumání rozhodnutí. Mám v tomto období nárok si auto vyzvednout? ( určitě uhradím servisu stanovenou spoluúčast ) Nebo má servis právo mé auto držet dokud odvolání k pojišťovně neskončí. Musím já jako zákazník doplatit rozdíl, který pojišťovna neuznala?
Oprava osobního vozu z Havarijního pojištění
Moje představa o řešení je, uhradit vyčíslenou spoluúčast v servisu a svůj osobní automobil si vyzvednout. A následné řešení neplnění pojistného plnění ať dořeší servis, protože podle mého názoru pochybil a nesplnil všechny náležitosti vůči pojišťovně.
Taková je moje představa pokud na ní mám nárok.
Se servisem se sám nedokážu na tomhle domluvit, servis trvá na tom, že na jeho straně je vše v pořádku a nevidí důvod, aby ČSOB výplatu krátila.
Děkuji
|
Tweet |
Pokud společnost uhrazení dluhu, musí jej také prokázat. V tomto případě není sporné, že část dluhu bude hrazeno z havarijního pojištění a část ze spoluúčasti. Sporná část se týká srážek z plnění pojišťovny, u kterých však z popisu nemůžeme určit oprávněnost.
V případě, že je spotřebitel povinen uhradit určitou částku za opravu vozidla, je servis oprávněn vozidlo do zaplacení této částky zadržet.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pokud by spotřebitel nebyl spokojen s řešením situace s pojišťovnou, mohl by se v daném případě obrátit se na ombudsmana České asociace pojišťoven (což je možné vyplněním a zasláním tohoto formuláře: https://www.ombudsmancap.cz/files/CAP_OMBUDSMAN_formular_2021-1_FORM_I.pdf).
Spotřebitel nás informoval, že problém byl vyřešen (více informací lze nalézt u stížnosti ID 70174 - viz odkaz zde: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/70174/kraceni-pojistneho-plneni).
Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.