Společnost


Sunnysoft s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

62%
38%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#69935Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2023, před rokem

David Šťastný

Znění stížnosti

Dne 20.8.2023 jsem reklamoval Xiaomi Smart Band 7 Pro pro jejich extrémně rychlé vybíjení a samovolné odpojování od mobilu. Hodinky jsem pořídil 26.11.2022.
31.8.2023 technik Sunnysoftu závadu při diagnostice potvrdil, zjistil vyčerpanou kapacitu baterie a reklamaci zamítnul s informací, že na kapacitu baterie se vztahuje záruka 6 měsíců.
Stejný den jsem tuto zamítnutou reklamaci rozporoval s odkazem na ustanovení § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. Občanského zákoníku a dále jsem zaslal informaci, že rozhodnutí Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 hovoří o tom, že standardní pokles kapacity baterie by po 24 měsících měl být zhruba 50 %. Což vyplývá z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2. V mém případě byl pokles baterie jednoznačně vyšší než na 50% což je očekáváno po 2 letech. V rozporu jsem uvedl i fakt, že se technik při řešení reklamace nezabýval samovolným odpojováním hodinek od mobilu.
2.9. přišla odpověď o Sunnysoftu: "nepleťte si záruku na kapacitu baterie a záruku na baterii. Záruka na baterii je 24 měsíců, ale na kapacitu pouze 6 měsíců. Baterie má sníženou kapacitu důsledkem jejího stáří a opotřebení. V tomto případě si za naším vyjádřením musíme stát. Odpojování zařízení je patrně také důsledkem špatné kapacity baterie."
Dle mého, mám nárok na opravu či výměnu zboží, není-li oprava možná. A proto bych rád další komunikaci v této záležitosti se Sunnysoftem řešil s Vaší pomocí


Produkt

Xiaomi Smart Band 7 Pro, bílá


Požadované řešení

Oprava či výměna zboží, není-li oprava možná, případně vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2023 13:40, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

U baterií je však nutné doplnit, že přirozeně ztrácí na kapacitě. Jaká je však přiměřená míra poklesu kapacity baterie je spíše technická otázka. Z dřívějších rozhodnutí soudu však můžeme konstatovat, že u určitého typu baterie je tento "běžný" pokles stanoven na 50 % za 24 měsíců. Soudní znalec by tedy mohl určit jak to, zda došlo k nadměrnému poklesu, tak také to, jak bylo s baterií zacházeno (míra zátěže, skladování apod.).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.9.2023 10:31, před rokem

Dobrý den,

v první řadě je třeba si uvědomit, že záruka na zařízení, stejně jako baterii je 2 roky. Na kapacitu baterie je ale pouze 6 měsíců, pokud tedy není dáno jinak výrobcem či prodejcem. Takto je to u většiny elektroniky.

Na kapacitu baterie mají vliv různé faktory a míra použití. Jako příklad uvedu mobilní telefon. Pakliže dochází k běžnému používání, BT je vypnutý, nehrají hry, hlídám si aplikace na pozadí, nenechám zařízení úplně vybíjet, nabíjím průběžně, kapacita baterie bude stálá další bobu. Naprostý opak je když stále hraju hry, mám zapnutých spoustu aplikacích na pozadí, wifi a BT je stále zapnutý, v autě nabíjím neustále a k tomu mám zapnutou navigaci. V tom případě nedochází k úměrnému vybíjení a nabíjení baterie a to má velký vliv na kapacitu baterie.

U hodinek je to podobné. Záleží na používání různých funkcí, jako je například měření tepu, sledování spánku aj. V podstatě se jedná o to, že čím více zaměstnáváte baterii zařízení, tím více ubývá její kapacita. My samozřejmě nevíme, jak jste zařízení používal, ale byl zjištěn pokles kapacity baterie V jejich výkyvech může docházet k vypínání, restartování a tím i odpojování zařízení od telefonu.

Velice nás tato situace mrzí, ale jak už bylo řečeno výše, pakliže s naším vyjádřením nesouhlasíte, jediná možnost je v tomto případě se obrátit na soudního znalce, ČOI. Pakliže dostaneme vyjádření soudního znalce, můžeme ho opět rozporovat.

Jediná věc, co pro Vás můžeme udělat je, že poskytneme nějakou slevu na některý z našich produktů. Pakliže byste chtěl této možnosti využít, stačí napsat na reklamace@sunnysoft.cz, trochu objasnit problém, aby kolegové hned věděli o co se jedná a dále se s nimi domluvit na dalším postupu.

S pozdravem SunnySoft.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2023 17:59, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření a za nabídku slevy pro spotřebitele.

Tímto žádáme spotřebitele o sdělení, zda nabídku společnosti využije.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2023 14:40, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k nabídnutí slevy spotřebiteli společností stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.