Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Od společnosti AROL, s.r.o., jsem si přes jejich internetový obchod pořídil mobilní telefon, u něhož se objevila porucha displeje. Přístroj jsem reklamoval v řádném termínu a přišlo mi vyjádření, že byla vada způsobená špatným zacházením. Toto jsem rozporoval a společnost mi 19.2.2015 zaslala vyjádření, že bude reklamace znovu přezkoumána. Poněvadž v zákonné době 30-ti dnů již nepřišlo žádné vyjádření, zaslal jsem 31.3. žádost o vrácení částky 3.170,- Kč, s tím že případnou výměnu zboží neakceptuji. Nikdo mě nekontaktoval a na mé telefonické dotazy mi bylo 2x po sobě řečeno, že kompetentní osoba je u lékaře a že se mi ozve.
Děkuji za pomoc při vyřízení reklamace,
David Varačka
Mobilní telefon Doogee valencia DG800
Požaduji vrácení peněz včetně kompenzace a výměnu zboží neakceptuji.
|
Tweet |
Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat prodejci písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Pro formulaci může spotřebitel využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.
https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den od odeslání, pokud si tedy prodávající dopis nevyzvedne, bude vůči němu odstoupení přesto účinné.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.