Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Tato společnost je pořadatelem koncertu který se měl konat dne 20.07.2023 v Banskej Bystrici. Koncert byl Zrušen 4 hodiny před konáním (https://www.ticketportal.sk/Article/18405). Do dnešního dne jsme nedostali zpět peníze za lístky (140 euro). Prodejce lístků se vyhýbá zodpovědnosti s odkazem na obchodní podmínky, jinými slovy, lístky jen prodává ale jinak s tím nemá nic společného.
Forma která je pořadatelem "Expres food s.r.o. se sídlem Karpatské námestie 10A, Bratislava; IČO: 53326229" se ale zdá být podvodnou firmou. Není možno na ně dohledat žádný kontakt. Adresa na které se nachází sídlo jen s naprostou pravděpodobností jen "firtuální/fiktivní" sídlo. To se dá krásně poznat už jen z google maps, kde je přímo na budově reklama na prodej virtuálních "sídel" za 4 eura.
Není možno se tak spojit s pořadatelem a TicketPortal.sk stejně jako TicketPortal.cz od toho dávají ruce pryč. Podle mě se jedná o velký podvod na spotřebitele. Nevím ani kolik bylo prodáno lístků, ale dá se očekávat že je dluh v milionech.
Jak dále postupovat ??
Děkuji.
Společnost TicketPortal SK/CZ by měla nést spoluúčast na vyplacení, nebo řešení situace. Na jejich stránkách není před zakoupením lístků vidět pořadatel, spotřebitel si jej tak nemůže proklepnout. Toto je vidět až po zakoupení na lístcích. Ale i tam chybí jakýkoliv kontakt na pořadatele. Jedná se o podvod a krádež, měli by tak vyplatit plnou částku za lístky.
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitelka právo žádat vrácení peněžních prostředků. Vrácení peněžních prostředků je třeba žádat po pořadateli, nikoliv po zprostředkovateli smlouvy. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.