Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupila jsem bazén, folii a schůdky do bazénu v celkové hodnotě 28 080,-. Při montáži schůdků jsem zjistila, že chybí 6ks nerezových šroubů pro připevnění stupňů na schůdky. Okamžitě jsem problém začala řešit. Dne 29.6.2023 jsem vyplnila formulář na stránkách firmy Mountfield. Na to mi bylo odpovězeno ,že problém předávají nejbližšímu servisního středisku , kde budou problém řešit. Také po mně chtěli informaci ,kde mám nejbližší servisní středisko a číslo faktury. Než jsem byla schopná odpovědět na email ,přišel mi email ze servisu Litomyšl ,že jsou šrouby objednané, a až budou na skladě ,dají mi vědět ,abych si pro zboží osobně přijela. To se mi nelíbilo. Nepočkali až odpovím na email ,kde je můj nejbližší servis. Je
to Šumperk - 40km, a ne Litomyšl - 65km.Také mi vadilo ,že si pro zboží musím přijet osobně. To vše jsem řešila telefonicky i emaily. Pomáhal mi v řešení i přítel , a v telefonickém hovoru 5.7. mu paní v cool centru sdělila , že jediná varianta je zajet osobně do servisu problém řešit. Nechtěla mu dát ani telefonní číslo na servis. Přítel tam nakonec jel , aby se dozvěděl , že stav reklamace mu mohla sdělit paní z cool centra. Bylo mu řečeno , že jsou šrouby objednané , a 7.7. měly být doručeny do servisu. Emailem měla přijít informace , kdy si je můžeme vyzvednout. Od té doby se nedělo vůbec nic. Až 4.8.2023 jsem se ozvala , že není reklamace stále vyřešena. Okamžitě mi bylo odpovězeno , že se omlouvají a obratem byly šrouby poslány balíčkem na adresu.
3BPZ0303 Schůdky Azuro 1 ks.. Cena 6 090,00
Předpokládala jsem že se omluví a nedodané zboží pošlou co nejdříve na adresu.
Požaduji finanční kompenzaci protože jsem nemohla zboží používat. Tento typ bazénu opravdu nelze bez schůdků používat. Dále požaduji náhradu za ušlí zisk a zbytečně ujeté kilometry do servisního střediska Šumperk.
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství či zboží kompletní, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající a je možné zboží reklamovat.
Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 5,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 467/2022 Sb.).
Mimo to platí, že podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Děkujeme paní Krupičkové za upozornění a za vzniklý negativní dojem se jí upřímně omlouváme. Kvitujeme její názor, že mělo být hned z počátku zvoleno komfortní řešení, kterým je zaslání chybějícího spojovacího materiálu poštou, nikoliv do nejbližšího servisního střediska. Náklady na cestu jí samozřejmě rádi uhradíme. Ušlý zisk oprávněným nákladem není. S požadavkem na úhradu se může obrátit na naši kontaktní adresu mountfield@mountfield.cz. Žádáme zároveň do e-mailu o uvedení čísla bankovního účtu, kam bude příslušná částka poukázána.
Děkujeme společnosti za poskytnutou součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby po kontaktování společnosti a vyřešení stížnosti mohla stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.