Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
17.8. mi volala telefonistka z O2 se speciální nabídkou mobilního tarifu s neomezenými daty, smskami a voláním úplně zdarma na neomezenou dobu s tou podmínkou, pokud si u nich zakoupím telefon nebo jinou elektroniku z jejich e-shopu. Navíc, že jsem telefonát ihned neukočil a vyslechl si nabídku mi paní dává 4 tisíce korun slevu na tento nový telefon. Na otázku, jestli by mi mohla nabídku zaslat na e-mail, abych se na to mohl v klidu podívat mi paní odpovídá, že je to limitovaná akční nabídka, kterou nemůže nikam zasílat. Zprvu jsem řekl, že o to tedy nemám zájem, ale nakonec jsme se domluvili, že mi zavolá cca za týden, abych měl čas na rozmyšlenou.
Se ženou jsme celou věc probrali, a nakonec usoudili, že je to celkem výhodná nabídka a že by byla škoda jí nevyužít. S dalším telefonátem jsem se s paní z O2 tedy domluvil a vybral konkrétní produkt z jejich obchodu, přesněji chytré hodinky. Při závěrečné rekapitulaci této objednávky jsem se pro jistotu doptával na tu slevu 4 tisíce, načež jsem byl ujištěn, že tato sleva je uplatněna dokonce i od druhé telefonistky O2, se kterou jsem následně dojednával místo vyzvednutí zásilky.
Vše se začalo obracet v momentě, kdy mi z O2 zaslali e-mail s rekapitulací mé objednávky. Ten mobilní tarif, údajně zcela zdarma, byl zpoplatněn 650 korunami měsíčně (rozdíl cen mého aktuálního tarifu s nově nastaveným balíkem tarifů). Chytré hodinky se slevou 4 tisíce korun byly v rekapitulačním výpisu samozřejmě bez slevy, takže za plnou cenu, za kterou se normálně v jejich obchodě prodávají.
Ještě v den objednání (29.8) jsem kontaktoval O2 skrz whatsapp s žádostí o vysvětlení a s požadavkem, aby mi zavolali, že objednávka nesedí. Dostal jsem odpověď, že podali podnět té konkrétní paní, se kterou jsem uzavřel tento obchod, aby se mi ozvala zpět. Následující den v odpoledních hodinách jsem znovu napsal na podporu O2 s prosbou, aby mě tato paní kontaktovala, protože má objednávka měla být téměř na cestě a dosud mi nikdo nevolal. Výsledkem bylo, že mi nikdo z O2 už nezavolal, a tak jsem volal na infolinku sám.
Po vysvětlení celé události telefonistovi z O2 mi bylo krátce sděleno, že ta konkrétní paní, se kterou jsem uzavřel obchod je externí zaměstnanec a že o takovéhle akci vůbec nic neví, že se omlouvá. Doporučil mi zasilku s objednanými hodinkami nepřebírat, a tím by mělo dojít ke stornu celé objednávky i s mobilním tarifem.
Zásilku jsem tedy nepřevzal, protože nehodlám platit za něco, co mělo být zdarma a se slevou. Celou událost hodnotím jako nekalé a lživé jednání se zákazníkem, protože nikdo z O2 neměl potřebu mě kontaktovat a celou situaci vyřešit.
Paní z O2 nabízela telefonní tarif s smskami, voláním a neomezenými daty zcela zdarma + elektroniku dle výběru se slevou 4 tisíce korun. Konktrétně jsme vybral apple watch 8.
Rád bych od O2 dostal vysvětlení celé události a zdali vůbec někdo další ví o této limitované "výhodné" nabídce, která je výhodná tak akorát pro samotné O2. Samozřejmě bych chtěl to, na čem jsem se s paní telefonistkou domlouval, byť mám pocit, že je to nereálné.
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že tarif bude zdarma a elektronika bude o 4000 levnější, měly být tyto informace pravdivé a spotřebiteli neměly být tyto položky následně účtovány.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Upozorňujeme spotřebitele, že podle § 2118 občanského zákoníku platí, že povinností kupujícího je zaplatit kupní cenu a zboží převzít. Nepřevzetí zboží je porušení smluvní povinnosti a druhá strana tak může po škůdci požadovat škodu z toho vzniklou (např. poštovné zpět a uskladnění zboží). Pokud by však spotřebitel postupoval podle pokynů společnosti, nemohla by si společnost tyto náklady účtovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den,
výše uvedenou situaci vnímáme jako nestandardní a rádi bychom ji detailně prověřili.
Poprosíme o zaslání čísla objednávky a data narození pro ověření totožnosti majitele služeb na e-mail info@o2guru.cz .
Děkujeme za Vaši spolupráci.
S pozdravem
Jakub Šupol, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
přistoupil jsem na nabídku O2 v podobě vrácení celé jedné měsíční splátky za chybně objednaný mobilní tarif, O2 přiznalo chybu na své straně. Vše proběhlo v pořádku a dle domluvy. Tímto velice děkuji celému dTestu za pomoc s řešením mého problému, protože by se s tím nejspíš nikdo jiný nezabýval.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.