Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý deň, dnes 3.9.2023 mi bola udelená pokuta na stanici Muzeum v sume 1000KČ v čase 13:30 napriek tomu že som mala platný cestovný doklad v pásmach O, B, 1, 2 nebo B, 1, 2, 3 max 60 min. v pásmech P, O, B 90 minút. Tento cestovný doklad bol zakúpený 3.9.2023 v čase 12:30 v pásme 2, 3. Žiadam o vysvetlenie dôvodu udelenia tejto pokuty, ktorá bola podľa informácií na internetových stránkach pod.cz udelená neprávom. Požadujem vrátenie plnej sumy pokuty.
Návrat plnej sumy udelenej pokuty
|
Tweet |
Pokud nedošlo k porušení právních předpisů, resp. přepravních podmínek společnosti Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost, ze strany spotřebitelky a pověřená osoba přesto udělila stěžovatelce pokutu, je tato stěžovatelka oprávněna pokutu rozporovat.
Pokud pokuta byla uhrazena na místě v blokovém řízení, tak se stěžovatelka zpětně nemůže proti tomuto jednání bránit. Může se však na dopravní podnik obrátit s návrhem na zahájení přezkumného řízením z důvodu neoprávněného uložení pokuty, popř. jako další krok je možná obrana prostřednictvím soudu.
Pokud pokuta nebyla uhrazena na místě v blokovém řízení, mělo by proběhnout správní řízení, ve kterém by měla stěžovatelka namítat neoprávněnost uložené pokuty.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost přes kontaktní formulář, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://www.dpp.cz/kontakt/kontaktni-formular.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.