Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
připojuji se k dalším nespokojeným zákazníkům přepravce LeoExpress. Zakoupil jsem si online jízdenku, kterou jsem zaplatil kartou v korunách českých. Jízdenku jsem asi po 10 dnech stornoval a přepravce mi nevrátí peníze,ale přičetl mi kredity, které jsou časově omezené. Jízdenky byli 12 dnů před odjezdem. Vůbec nechápu proč mi dávají nějaké leo kredity, když jsem platil v českých korunách. Jak mám leo kredity využít, když nejbližší spoj leoexpresu kvůli zrušení návaznosti mám cca 110 km od domova. České dráhy mají také svůj program, ale nezaznamenal jsem problém při stornu a peníze vrací na účet, Regiojet je také bez problémů, to samé i Arriva. Při stornu jízdenky jsem dostal na výběr, zda budu chtít peníze vrátit na účet se stornovacím poplatkem nebo je budu chtít vrátit v kreditech, vybral jsem si vrácení v korunách.
Leo express jízdenky
Vrácení peněz na účet ze kterého byla kartou jízdenka placena.
|
Tweet |
Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Beníčku, je nám líto, avšak v případě nákupu jízdenky pod registrovaným emailovým účtem ve Smile Club věrnostním programu lze jízdenky stornovat pouze do leo kreditu, jak je uvedeno ve smluvních přepravních podmínkách i v podmínkách věrnostního programu. Náš věrnostní program je dobrovolný, nákup jízdenek není podmíněný registrací, předpokládá se, že když se do něj zákazník zaregistruje, podmínky si přečetl a vyjádřil dobrovolný souhlas.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.