Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Skoro čtyři měsíce, čekám na refundaci letenky. Vnučka byla, nemocná a nemohla letět, Esky chtěli potvrzení od lékaře, ktere jsme poslali ještě před odletem, aby jsme nedrzely místo v letadle. Oni to však ani letecké společnosti nenahlasili. Na dotaz, kdy pošlou část peněz, které přislíbili, se odkazují na leteckou společnost, která to prý má na starosti,což není pravda. Letecká společnost se od toho distancuje. Nevím, jak dlouho mám čekat. Irena
Poradit, jak mám postupovat.
|
Tweet |
Jestliže byla společností přislíbena refundace z důvodu nemoci, měla být spotřebiteli vyplacena.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu: eSky.pl S.A., ul. Murckowska 14a, 40-265 Katovice, Polsko.
Společnost je možné kontaktovat i prostřednictvím formuláře, který spotřebitel nalezne v dolní části webové stránky zde: https://www.esky.cz/o-nas/kontakt#improper-execution-of-service?customer-service.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nás informovala, že jí po 6 měsících přišla refundace. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.