Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Elektrokolo jsem koupil přes web obbchod (výprodej modelu 2014 za sníženou cenu) a zaplatil v hotovosti při převzetí od PPL dne 12.3.2015. Kolo mělo závady rámu, které jsem nafotil, popsal a uplatnil reklamaci. Na základě výzvy prodejce, že oprava je možná pouze u nich, jsem kolo poslat zpět prodejci. Požadoval jsem výměnu, opravu, nebo slevu z ceny - s tím že si dílčí opravu zajistím sám. Prodejce mi následně oznámil, že kolo je neopravitelné a nabídl mi zpět peníze. Sám kolo poslal výrobci, ten jej (nějak) dílče opravil a prodal znovu ve vlastním e-shopu se slevou. (Výrobní model 2015 má rám stejný, liší se blatníkem a částí elektrovýbavy, takže výměna rámu byla možná po jeho zajištění).
Leader Fox E-FERRARA, model 2014. Byl stržený závit držáku nosiče a vyoseny závity na rámu (držáku lahve) mezi sedlem a středem kola. Mohu poslat kopii e-mail korespondence s prodejcem a skeny dalších podkladů.
Po prodejci požaduji řešení mimo vrácení peněz - chci prostě opravené, nebo podobné kolo, abych mohl jezdit.
|
Tweet |
Pokud zboží nemá při převzetí odpovídající vlastnosti, může kupující uplatnit práva z vadného plnění. Kupující může požadovat v prvé řadě opravu věci, a pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené i dodání nové věci bez vad. Teprve pokud není takové řešení možné, lze od smlouvy odstoupit. Místo uvedených způsobů řešení může kupující vždy zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny, a to i namísto oprávněného nároku na odstoupení od smlouvy. Výběr požadovaného řešení provádí kupující, prodávající jeho volbu musí respektovat.
Prodávající tak nemůže spotřebiteli bez dalšího vrátit zpět finanční prostředky v důsledku uznání nároku na odstoupení od smlouvy, pokud kupující při reklamaci uvedl, že nebude-li možná oprava ani dodání nové věci, přeje si uplatnit nárok na přiměřenou slevu z kupní ceny místo odstoupení od smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.