Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Poptavala jsem pokládku dlažby před domem na aaapoptavce a epoptavce v roce 2022. Ozval se mi pan Růžička a za 85tis na ruku bez dokladu dlažbu položil. Po měsíci se dlažba propadla. Pan Růžička odmítá reklamaci s tím, že se to stává a chce ji zaplatit. To jsem odmítla a poté už přestal reagovat. Kontakt :ruzickado@email.cz
Pokládka dlažby
Opravit dlažbu nebo proplatit opravu
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Pokud provedené dílo neodpovídá uzavřené smlouvě o dílo, pak je vadné. Zhotovitel je povinen realizovat předmět díla v souladu s uzavřenou smlouvou, a to řádně a ve sjednané době.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
V ustanovení § 2173 je navíc uvedeno, že dokud prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí kupující platit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne na díle v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Podle § 2171 občanského zákoníku navíc platí, že pokud prodávající vadu odmítl odstranit, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Odstoupí-li kupující (spotřebitel) od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu (pokud již byla zaplacena) bez zbytečného odkladu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.