Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 22.3.2015 jsme u Vaší společnosti zakoupily elektrický vertikutátor a k němu jsme dokoupily ještě téhož dne pružinkový válec. S pružinkovým válcem jsme pracovaly pouze 2x dohromady však cca půl hodiny. Avšak po tak krátké práci jsme došli na to, že pružinkovém válci chybí pružinky, tedy jsme daly k reklamaci, ke které byl doložen i celý přístroj. Reklamace byla vyhotovena jako neuznána a to z důvodu, údajné práce v nerovném terénu nebo o zachycení pevné překážky, načeš ani jedna varianta není možná. Závadu tedy přikládám k vadnému materiálu, protože kdyby tomu tak nebylo musely by být poškozené i nože se kterými bylo děláno těsně před použitím pružinkového válce!
A za další tu máme další neschodu ve Vašem katalogu, konkrétně na straně 39 kde je uvedeno o el. vertikutátorech, v bodě pátém: Zvládnou i velmi členitý terén. Myslím, že mých cca 20m2, určených k posezení nepatří ani mezi členitý terén, poněvadž je to rovinka. Děkuji za odpověď
pružinkový válec k V302,VA303E
vyměnit zboží či vrátit peníze
|
Tweet |
Nemá-li zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, které kupující očekával s ohledem na povahu zboží nebo které prodávající popsal či inzeroval v reklamě, jedná se o nesplněnou jakost při převzetí. Stejně je posuzován i případ, kdy se věc nehodí k účelu, k němuž je obvykle užívána. V takovém případě může kupující uplatnit práva z vadného plnění.
Kupující je pak oprávněn požadovat opravu zboží nebo dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Místo uvedených nároků lze vždy žádat přiměřenou slevu z ceny zboží.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Pokud prodávající reklamuje zboží v prvních 6 ti měsících od převzetí, je na prodávajícím, aby prokázal, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hodnocení:
Komentář: Společnost Mountfield mě kontaktovala a vyměnila mi pružinový válec za úplně nový, reklamace tudíž vyřízena kladně. děkuji