Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#69973Neuznaná reklamace benzinové sekačky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.09.2023, před rokem

Libor Kusák

Znění stížnosti

Dne 03.07.2023 jsem v záruční době reklamoval nefunkční pojezd u ben.sekačky, kdy došlo ke zjevné destrukci převodové skříně.
Reakce firmy Mountfield byla následující:
Zjištěno při prohlídce:
Suché přirezlé pastorky kol, poškozená převodovka - ložisko na hřídelce řemenice. Olej v rozmezí, vzd. filtr mírně zanešený,nůž bez ostří se záseky. Reklamace neoprávněná tzn. k destrukci převodovky došlo vlivem suchých přirezlých pastorků kol a zanedbanou údržbou. Návrh servisní opravy výměnou převodky pojezdu v ceně cca 6.000,- Kč.

Rozhodl jsem se reklamovanou sekačku opravit svépomocí a po demontáži jsem zjistil , že v žádném případě pastorky kol nebyly přirezlé či suché ( doloženo fotodokumentací ),ale k destrukci převodovky došlo vlivem suché převodovky , která je mimochodem bezúdržbová a měly tedy vydržet deklarovanou sedmiletou záruku.


Produkt

Sekačka ben. SP 535 BW EL 4S


Požadované řešení

Náhrada škody za opravu pojezdu v záruční době.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2023 11:12, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud spotřebitel nechce od smlouvy odstoupit, může se se znaleckým posudkem, který vyšel v jeho prospěch, obrátit na společnost a žádat náhradu škody podle § 2913 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.9.2023 15:06, před rokem

Ve věci reklamace sekačky pana Klusáka v plném rozsahu potvrzujeme vydané stanovisko k reklamaci. Je za potřebí počítat s tím, že postupem času dojde k postupnému opotřebení některých nejvíce vytížených částí stroje, mezi které se převodovka bezesporu řadí. V tomto případě po sedmi letech užívání. Aby bylo možné stroj udržet v kondici i nadále, samozřejmě je nutné do něj příležitostně investovat. V případě převodovky má na její životnost vliv celá řada faktorů, ať už zjištěné nepromazané pastorky, díky čemuž pojezd stroje překonává zvýšený odpor, dále náročnost terénu, zatížení stroje, intenzita využití, uskladnění aj.
Výrobní ani materiálovou vadu stroj nemá, pro vyhovění požadavku na provedení bezplatné opravy panu Klusákovi nevznikl zákonný ani jiný nárok a ze strany naší společnosti tak nebude učiněno. Ohledně realizace případné placené opravy se může zákazník dohodnout s kolegy v příslušném servisním středisku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2023 10:52, před rokem

Děkujeme společnosti za vyjádření.

Jestliže došlo k běžnému opotřebení, je reklamace zamítnutá oprávněně. Zároveň považujeme za vhodné upozornit, že záruční doba je 24 měsíců - pokud je reklamováno po 7 letech, jedná se o smluvní záruku, která se řídí zejména smlouvou, stejně jako podmínky uznání či zamítnutí uplatnění práva z vady.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl reagovat na vývoj stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.9.2023 11:09, před rokem


Libor Kusák

V příloze zasílám záruční list kde je deklarovaná 7-letá záruka a kde je rovněž vysvětleno co se myslí běžným opotřebením, kde není zmínka o žádné převodovce pojezdu. Zároveň chci znovu upozornit na jádro sporu a fakt , že konstatování o zarezlých pastorcích na kolech a tím zvýšenému odporu na kola převodovky je zcela vymyšlené, poněvadž tyto pastorky byly promazané a bez zvýšeného odporu, který by měl za důsledek destrukci převodovky viz foto v příloze. Závěr a příčina stanovená technikem Mountfieldu byla vymyšlená. K destrukci došlo vlivem netěsnosti a vniknutí vody a nečistot do převodovky, které měli za následek je destrukci. Připomínám, že převodovka nepodléhá žádné údržbě či kontrole na stav maziva a je tak bezúdržbová a měla by vydržet deklarovanou 7-letou záruku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.9.2023 13:29, před rokem

Děkujeme spotřebiteli za vyjádření.

Jak uvádíme výše, záruka, která se vztahuje na zboží po 24měsíční zákonné záruční době je smluvní a závisí tak na smluvních podmínkách. Doplňujeme však, že tyto podmínky by vůči spotřebiteli neměly být nepřiměřené.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitele reagovat a případně upřesnit své stanovisko.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.9.2023 13:33, před rokem

Pro změnu vydaného stanoviska neshledáváme s ohledem na zjištění o technickém stavu stroje a příčině problému žádný důvod. Vše potřebné bylo k dané záležitosti z naší strany sděleno a považujeme ji tímto za definitivně uzavřenou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2023 10:33, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

S ohledem na to, že společnost své stanovisko nezměnila, může se spotřebitel obrátit například na mimosoudní řešení při České obchodní inspekci (viz výše). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést, zda bude stížnost řešit některým z alternativních způsobů, případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2023 18:06, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.