Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
9.1.2022 jsem se zaregistrovala na s-dražby. Nevěděla jsem o poplatku 5 000,- a v té době to nebylo tak viditelné jako v současné době. Především jsem mylslela (dle loga), že to spadá pod sbazar (či pod Seznamem). Během studíí jsem se rozhodla poohédnout se po bytech do budoucna (v jakém finančním měřírku se byty pohybují). 9.1.2022 proběhla registrace a 10.1.2022 mi přišel email, že byt o který jsem se zajímala není už aktuální. Rozhodla jsem se tedy byty nějak neřešit, až do doby, než mi přišel email ohledně zaplacení poplatku o kterém jsem netušila. Psala jsem S-dražbám případ, který se stal, že to je tedy nějaké nedorozumění a nechápala jsem, proč bych platila za něco, kde mi služby ani nebyly poskytnuty. Během studií na škole mě stresovala ta skotečnost, že na mě bude podaná exekuce. Psala jsem s-dražbám aspoň o snížení částky, vysvětlovala jsem jim svou situaci, ale bez reakce. Teď už mi ani nereagují na žádný e-mail a já, jakož to mladý člověk, nechci vkročit do dospěláckého života s exekucí za něco, čemu fakt nerozumím, jak se to mohlo stát.
Proto volím tuto cestu. Budu ráda za odpoveď.
D.H.
5 000,- za registraci
Snížení poplatku/ odpuštění poplatku.
|
Tweet |
Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny (rozkliknutí ceníku a nalezení odpovídající částky).
Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.
Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 6 000,- (nebo v jiných případech "jen" 5 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.
Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/
Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.
Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/
Zároveň máme nyní k dispozici dvě rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, která postup ČOI, a tedy i náš názor k dřívějším praktikám společnosti, potvrzují. Více informací se spotřebitelé mohou dozvědět např. v našem článku zde: https://www.dtest.cz/clanek-10251/pozor-na-smejdske-praktiky-spolecnosti-centrum-aukci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, §12 ZOS v návaznosti na §13 zákona o cenách určuje jak má podnikatel informovat spotřebitele o ceně služby, tato zákonná ustanovení platí pro všechny podnikatelské subjekty bez rozdílu jaké prodávají služby a za jakou cenu, to snad pochopí každý, že zákon je pro všechny stejný. Pokud zde dTest o.p.s tvrdí, že by měla být cena služby již v prvotním inzerátu, tak by toto mělo platit pro všechny podnikatele bez rozdílu. Vzhledem k výše uvedenému trváme na svém stanovisku, že dTest o.p.s. zde šíří absolutní nesmysly, jelikož např. na zmiňovaných srealitách toto nikdo nečiní, z těch 93 tis inzerátů...Nebo snad ano ? Naše společnost splňuje všechna požadovaná nařízení jak tzv. "tlačítkové" novely, platné od 6.1.2023, tak § 12 ZOS a § 13 zákona o cenách a to tím, že každý spotřebitel obdrží před samotnou registrací na email v uzavřené, nezměnitelné podobě (pdf) předsmluvní podmínky, smluvní podmínky, obchodní podmínky, je upraveno registrační tlačítko, které již dTest o.p.s. "schválil", informace o zpoplatnění je uveřejněna opakovaně snad všude kde je to možné, v emailu, v ceníkách, a dokonce i tučným písmem přímo před registračním tlačítkem, z naší strany již nejde dělat více, nezlobte se. Ohledně překlepu s-reality.cz a sreality.cz, tak za toto se omlouváme, ale jak je vidět pozorný spotřebitel jako jste Vy toto ihned odhalí, což je dobře, proto ale nechápeme, jak nemůžete mít povědomost o registračním poplatku, nebo se Vám opravdu nechce po obdržení informací zaplatit, ruku na srdce, napište nám pravdu. Jen pro dokreslení situace zde zkopírujeme celý text přímo před registračním tlačítkem: " Odesláním formuláře učiníte registraci, která je ZPOPLATNĚNA dle platných Aukčních podmínek a ceníku-zde a souhlasíte s těmito aukčními podmínkami a ceníkem pro jednotlivé typy aukcí, služeb pro exekuční dražby a služeb pro insolvenční nemovitosti.."
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.