Počet nahlášených stížností: | 37 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
seniorovi o kterého se starám, přišla 31.8.2023 SMS upomínka splatnosti faktury za nějaké zboží značky Natuvitec. Vzhledem k tomu, že nemáme tušení o co se jedná, domnívám se i po prostudování zkušeností jiných lidí na internetu, že se jedná o nějaké "šmejdy" co to zkouší na lidi ve znevýhodněném postavení. Senior nic od této firmy nepožaduje a vědomě nepožadoval a rozhodně neinicioval nějaký kontakt s touto firmou. Nevíme ani jakým způsobem získala na něj kontakt. Vzhledem k téměř výhružnému tónu SMS jsme nechtěli zákaznickou linku 283080805 zatím využít.
Požadujeme zrušení čehokoliv spojujícího seniora s touto firmou a vyřazení z její databáze. Žádné jejich produkty senior nechce. Vyžaduje písemné stvrzení tohoto požadavku.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
I přesto spotřebiteli doporučujeme možný závazek preventivně vypovědět, a to nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že závazek opravdu vypověděl.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Webové stránky švýcarského dozorového orgánu, kterým je Bureau fédéral de la consommation, jsou dostupné na tomto odkazu: https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079. Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit: https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Dobrý den,
Reagujeme tímto na stížnost pana Petra Zelenky, který se stará o seniora pana Jána Gálu, který obdržel SMS zprávu ohledně nezaplacené faktury za zboží značky Natuvitec od firmy Courlux International SA. Pan Ján Gála byl dlouholetým a věrným zákazníkem firmy Courlux. Odebíral pravidelně od roku 2016 do roku 2022 pánské spodní prádlo značky Front Underwear, které vždy včas také zaplatil.
V červnu 2023 byl pan Gála jako věrný zákazník firmy Courlux, osloven s nabídkou zaslání doplňku stravy, kapslí Omega-3 značky Natuvitec. Pan Gála se zasláním úvodní zásilky 60ti kapslí zdarma, pouze za poštovné a balné ve výši 99,- Kč, souhlasil. Dal souhlas se zpracováním svých osobních údajů a potvrdil svoji doručovací adresu. Na základě této objednávky byly panu Gálovi zaslány kapsle Omega-3, značky Natuvitec, spolu s fakturou na úhradu poštovného a balného 99,- Kč. Toto poštovné se platí až po doručení a převzetí zásilky ve lhůtě splatnosti do 3 – 5 týdnů. Jelikož po uplynutí lhůty splatnosti nebylo poštovné uhrazeno, zaslala firma Courlux panu Gálovi SMS zprávu s upozorněním na tuto neuhrazenou fakturu. Ve zprávě bylo uvedeno tel. číslo na zákaznický servis v ČR, kde operátorky okamžitě řeší dotazy, požadavky a konkrétní situace zákazníků. Je proto nanejvýš vhodné, obracet se v případě jakýchkoliv problémů přímo na toto tel. číslo: 283 08 08 05.
Tímto Vám potvrzujeme, že registrace pana Jána Gály, u značky Natuvitec, evidovaná pod zákaznickým číslem: 74035095301, byla ukončena a zrušena ke dni 12. 9. 2023. Firma Courlux již nebude na jeho adresu zasílat žádné další produkty. Jeho osobní údaje byly vyřazeny z databáze firmy Courlux. Na adresu pana Gály bude však ještě ze zákaznického servisu v ČR pro firmu Courlux odesláno písemné potvrzení ohledně výše uvedeného, jak požaduje ve své stížnosti pan Petr Zelenka.
S pozdravem,
Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA
Děkujeme společnosti za součinnost a odstranění účtu a osobních údajů spotřebitele.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a stížnost uzavřít.
Dobrý den,
děkuji za odpověď. Bohužel mi zní neplyne, jak se firma Courlux staví k té vymáhané částce 99Kč za nějaké kapsle, jak říkáte. Senior si nevybavuje, že by s něčím takovým souhlasil a potvrzoval adresu. Má své předepsané léky, ale to je věc jiná. Lze ovšem souhlasit s tím, že spodní prádlo v minulosti od nějaké firmy odebíral a potom to zrušil. Teď mi to potvrdil.
S pozdravem
Petr Zelenka
Dobrý den, firma Courlux žádnou částku nevymáhá. Faktura za zásilku se 60ti kapslemi Omega-3 značky Natuvitec byla na účet firmy Courlux zaplacena v plné výši dne 14. 9. 2023. Za panem Jánem Gálou tedy firma Courlux žádnou pohledávku neeviduje. Jak bylo uvedeno již v naší minulé zprávě, písemné potvrzení o bezdlužnosti a vyřazení z databáze bude odesláno písemně, poštou, na adresu dotyčného seniora.
Znovu bychom chtěli zopakovat a zdůraznit, že pro řešení veškerých záležitostí zákazníků firmy Courlux, máme specializovaný, profesionální tým pracovníků zákaznického servisu pro firmu Courlux v ČR, na který se zákazníci mohou obrátit telefonicky, na tel. čísle: 283 08 08 05, nebo přes webové stránky: https://cz.courlux.com/, kde také naleznou další informace, jako je doručovací adresa pro písemné zprávy, vrácení zásilek, apod.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů ve věci pana Gály, proto prosím kontaktujte přímo výše uvedené tel. číslo zákaznického servisu. Děkujeme.
Zákaznický servis pro firmu Courlux v ČR
Opětovně děkujeme společnosti za součinnost.
Protože se domníváme, že je stížnost tímto vyřešena, přeřazujeme ji zpět na spotřebitele, aby mohl stížnost uzavřít a ohodnotit její úspěšnost a přístup společnosti.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, děkuji za vyřízení záležitosti a také záhadnému dárci, který za nás zaplatil vámi původně vymáhanou částku. My jsme totiž nic neplatili. Přijetí dopisu s písemným potvrzením potvrzuji a tímto bych už věc rád uzavřel.
Děkuji také dTestu za mediaci a funkční platformu pro tyto případy, se kterými se mohou následně seznámit i další spotřebitelé a být jim k užitku.
S pozdravem Petr Zelenka