Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#69984Neoprávněné zpoplatnění registrace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.09.2023, před rokem

David Kuchar

Znění stížnosti

Dobrý den, nejsem první kdo naletěl s-drazby.cz. Která inzerovala v mém okolí. Bohužel jsem si nevšiml poplatku 5000kc.

Při registraci je napsano:

Ceny služeb viz CENÍK - hlavní strana
Při registraci k dobrovolné aukci je registrační poplatek 0,- Kč
Pri registraci k informacím o exekuční dražbě je registrační poplatek 5.000,- Kč
Při registraci k informacím o možném prodeji z insolvenčního řízení je poplatek 6.000,- Kč

Rozlišení, zde se jedná o dobrovolnou aukci, informace k exekuční dražbě, nebo insolvenčnímu řízení je vždy uvedeno v textu samotného inzerátu a v následující e-mailové komunikaci.

A však v emailu ani v inzerci nic z toho nebylo.

Podal jsem odstoupení od smlouvy. A však už po mě chtějí zaplatit fakturu.


Požadované řešení

Nechci nic platit, případně se zapojím na hromadnou žalabu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2023 12:28, před rokem

Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny (rozkliknutí ceníku a nalezení odpovídající částky).

Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.

Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 5 000,- (nebo v jiných případech 6 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.

Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/

Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.

Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/

Aktuální vzhled "registračního tlačítka" je sice v souladu s částí novely občanského zákoníku, týkající se zákonné úpravy tlačítek zavazujících k platbě (konkrétně § 1826a tohoto zákona). Co se však týká samotného informování o ceně služby, je naše stanovisko neměnné a domníváme se tak, že spotřebitelé o ceně služby nejsou informováni řádně a včas (viz výše).

Zároveň máme nyní k dispozici dvě rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, která postup ČOI, a tedy i náš názor k dřívějším praktikám společnosti, potvrzují. Více informací se spotřebitelé mohou dozvědět např. v našem článku zde: https://www.dtest.cz/clanek-10251/pozor-na-smejdske-praktiky-spolecnosti-centrum-aukci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.9.2023 00:21, před rokem

Dobrý den, pan Kuchař sám uvádí, že o ceně služby byl řádně informován, jen nebyl údajně schopen rozpoznat o jakou službu se jedná. Služba je popsána v českém jazyce jak v inzerci, tak v emailu, který obdrží každý potencionální klient ještě před registrací, ve stejném emailu jsou zaslány i smluvní podmínky. Tak jak správně uvádí dTest registrační tlačítko splňuje všechny náležitosti tzv. "tlačítkové novely", což je dobře. Podmínky stejné novely, platné od 6.1.2023 splňuje i informační povinnost společnosti, která každému potencionálnímu zájemci o služby, pošle před samotnou registrací obchodní informace a smluvní podmínky v emailu a to v uzamčené podobě formátu .pdf, přesně dle požadavků této novely. Pokud si však dTest nebude schopen udělat "testovací" registraci, tak toto nikdy nebude schopen posoudit, k tomuto úkonu dTest vyzýváme již asi 3 měsíce. Nevíme z jakých zdrojů dTest čerpá info, že informovanost dle § 12 ZOS, v návaznosti na §13 zákona o cenách musí být již v inzerci, když právě ustanovení "tlačítkové" novely hovoří zcela jednoznačně a to v uzamčeném souboru emailem, což společnost 100% splňuje, ale dTest toto nemůže vědět, protože se dle svého vlastního vyjádření "bojí" učinit registraci, aby nebyl nucen následně hradit poplatek. Ohledně zmiňovaných rozsudků KS HK, tak tyto jsou již překonány odkladnými účinky, jak NSS v Brně, tak samotným KS HK. Problematiku zde řešíme již 4 roky, stále si zde nikdo nechce připustit skutečnost, že prostě existuje určité procento lidí, kteří svoji chybu budou za každých okolností "svalovat" na druhé, chápeme, že dTest jako držitel státních dotací, bude vždy stát na straně těchto lidí i za cenu, že jim nebude sdělovat pravdu....proč si dTest neudělá u nás testovací registraci a zde zcela po pravdě nenapíše jaké info od nás obdržel....víte proč? Protože to nikdo nechce slyšet..... k tomuto vyzýváme dTest již asi po sedmé.......udělejte si testovací registraci, napište lidem pravdu, poplatek nebudeme po vás požadovat, prosíme vás o to, udělejte to....děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.9.2023 07:25, před rokem


David Kuchar

Dobrý den,

opomenuli fakt, že máte napsané v tlačítku registrovat a zaplatit dle ceníku níže. Kde máte napsáno 0kč. V rámci emailu zasíláte odkaz na registraci. Podívám-li se ale na odkaz vidím, že nezasíláte žádné meta informace do vašeho systému o jakou aukci registraci se jedná. Tím pádem i kdybych se registroval ne skrze vás link nejste schopní mě do párovat o co jsem vlastně měl zájem a tudíž byste mi neměli nic fakturovat.

To že v email jste mi poslali nějaké smluvní podmínky je sice hezké, ale nereflektuje to fakt že při registraci netuším za co platím jelikož vyplívá že platím registraci za celý 0 Kč jelikož nevidím nikde koncovou cenu. Dle zákona Upozorňuji, že dle zákona č.634/1922 Sb. o ochraně spotřebitele, jsem nebyl informován o koncové ceně dříve než bych uzavřel závaznou objednávku.

A to že jsem si kdysi zaslali nějaké email a vy jste si to tam sami nějak napárovali je už bohužel vaše chyba. Registrace neproběhla skrz proklik a tím pádem dle mě nemáte nárok mi něco fakturovat. Neoprávněně jste si tedy naučovali službu, o kterou jste předpokládali že mám zájem ale můj zájem byl o dobrovolnou akci což máte za 0 kč.

Neopomenu ani fakt, že v obchodních podmínkách máte dobu splatnosti služby do 90 dnů. A vy mi zasíláte fakturu se splatnosti měně jak 15 dnu od registrace, což je z vaší strany taktéž nedodržení obchodních podmínek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2023 10:02, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

I nadále stojíme za naším původním vyjádřením, že spotřebitel nebyl o ceně informován řádně. Jak uvádí sám spotřebitel, má přístup k ceníku, avšak u ní není výběr, ke které službě se chce registrovat. Až do doby než spotřebitel obdrží fakturu tedy neví, jakou částku bude hradit.

Zaslání ceníku a obchodních podmínek je sice v souladu s novelou, jestliže probíhá tak, jak společnost uvádí, avšak samotné informování o ceně, dle našeho názoru, stále v souladu se zákony a ochranou spotřebitele není.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby na vyjádření spotřebitele mohla reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.9.2023 13:29, před rokem

Dobrý den, děkujeme dTestu, že zde potvrdil, že zaslání podmínek a smluvních dokumentů v emailu před samotnou registrací je v souladu s novelou. Jednoduchý fakt podporující 100% tvrzení společnosti ohledně povinnosti informovat spotřebitele o ceně: např. na největším realitním inz. webu www.s-reality.cz je v nabídce realit aktuálně cca 93 000 realitních inzerátů a žádný z nich nemá ve svém textu inzerce zveřejněnu cenu služby, tak jak to požaduje za správné dTest. Jak je to tedy možné ? Nejedná se zde o šikanozní praktiky ze strany dTestu vůči naší společnosti ? Nebo je zde nějaké jiné vysvětlení ?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.9.2023 09:06, před rokem


David Kuchar

Dobrý den,

byl bych rád, kdybyste se vyjádrili k mému komentáři a ne k dtestu. Dtestu to ma tvořit mediátora.

Pokud se jedné o www.s-reality.cz. Tato stánka neexistuje. A pokud myslíte sreality.cz si neučutjí vám nějakou pofiderní registaci u které není jasně dáno o jakou službu se jedná. A tu následně začtujete.

S pozdravem

Kuchař

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.9.2023 22:28, před rokem

Dobrý den pane Kuchaři, §12 ZOS v návaznosti na §13 zákona o cenách určuje jak má podnikatel informovat spotřebitele o ceně služby, tato zákonná ustanovení platí pro všechny podnikatelské subjekty bez rozdílu jaké prodávají služby a za jakou cenu, to snad pochopí každý, že zákon je pro všechny stejný. Pokud zde dTest o.p.s tvrdí, že by měla být cena služby již v prvotním inzerátu, tak by toto mělo platit pro všechny podnikatele bez rozdílu. Vzhledem k výše uvedenému trváme na svém stanovisku, že dTest o.p.s. zde šíří absolutní nesmysly, jelikož např. na zmiňovaných srealitách toto nikdo nečiní, z těch 93 tis inzerátů...Nebo snad ano ? Naše společnost splňuje všechna požadovaná nařízení jak tzv. "tlačítkové" novely, platné od 6.1.2023, tak § 12 ZOS a § 13 zákona o cenách a to tím, že každý spotřebitel obdrží před samotnou registrací na email v uzavřené, nezměnitelné podobě (pdf) předsmluvní podmínky, smluvní podmínky, obchodní podmínky, je upraveno registrační tlačítko, které již dTest o.p.s. "schválil", informace o zpoplatnění je uveřejněna opakovaně snad všude kde je to možné, v emailu, v ceníkách, a dokonce i tučným písmem přímo před registračním tlačítkem, z naší strany již nejde dělat více, nezlobte se. Ohledně překlepu s-reality.cz a sreality.cz, tak za toto se omlouváme, ale jak je vidět pozorný spotřebitel jako jste Vy toto ihned odhalí, což je dobře, proto ale nechápeme, jak nemůžete mít povědomost o registračním poplatku, nebo se Vám opravdu nechce po obdržení informací zaplatit, ruku na srdce, napište nám pravdu. Jen pro dokreslení situace zde zkopírujeme celý text přímo před registračním tlačítkem: " Odesláním formuláře učiníte registraci, která je ZPOPLATNĚNA dle platných Aukčních podmínek a ceníku-zde a souhlasíte s těmito aukčními podmínkami a ceníkem pro jednotlivé typy aukcí, služeb pro exekuční dražby a služeb pro insolvenční nemovitosti.."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.9.2023 10:11, před rokem


David Kuchar

Dobrý den, děkuji za rychlou opověď. Jak již jsem psal výše na webu jste měli (a tím, že jste to smazali jste mi dali za pravdu, že je zpoplatněna 0 Kč - v příloze screen z mé doby pořízeno 5.9.2023. Tudíž bych neměl nic platit. Opravu se za mě jednalo o nedorozumění, pokud avizujete, že je něco za 0 Kč. Mělo by to tak i být. Doufám, že se jedná o nedorozumění z obou stran a nebudeme muset podnikat žádné další kroky. Jak jsem již psal dříve. Registrace neproběhla skrze žádný proklik v emailu a neoprávněně jste si tak naúčtovali poplatek. Taktéž je i porušení obchodní podmínek z vaší strany. Kdy máte dobu splatnosti služby do 90 dnů. A vy mi zasíláte fakturu se splatnosti měně jak 15 dnu od registrace.
Jako vstřícný krok k vám jsem ochotný uhradit 1000Kč z vámi avizovaných 5000. Jako odškodnění za nedorozumnění a Vámi strávená čas komunikaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.9.2023 10:32, před rokem

Dobrý den pane Kuchaři, k nedorozumění z naší strany nedošlo. Nulový registrační poplatek je pouze a jen u dobrovolných online aukcí, nikoli u exekučních nemovitostí, kdy Vy jste žádal info k exekuční nemovitosti a to pozemku pod č. 565Scc, viz Váš email ze dne 26 augusta 2023 v čase 5:54PM. O tom, že se jedná o exekuční nemovitost je již prvotní zmínka v realitní inzerci, ale zejména v emailové komunikace ze dne 26 augusta 2023 v čase 9:55 PM, kdy Vám bylo emailem zasláno několik dokumentů, přesně dle nařízení tzv. "tlačítkové novely". Následně po Vaší registraci Vám bylo poskytnuto plnění dle uzavřené smlouvy a to plnění elektronickou cestou dne 27 augusta 2023 v čase 10:59PM, kdy Vám bylo zasláno Usnesení, posudek, vyhláška. Z naší strany splněno vše dle smlouvy. Dělejte si kroky jaké uznáte za vhodné, z naší strany pokračuje proces vymáhání celé dlužné částky, ale i tak Vám děkujeme za Váš návrh smírného řešení, bohužel při "nákladovosti" naší činnosti toto není možné akceptovat, ale děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.9.2023 11:04, před rokem


David Kuchar

Dobrý den,
to že jsem odpověděl na vás inzerát na stránkých jíné realitní společnosti. Nikde ve smluvních podmínkách nemá napsáno, že moje registrace je ke konkrétní vaší inzerci XY. To že jsem reagoval 26 augusta 2023 na inzerát ještě neznamená, že je mě nezajímá jiná vaše inzerce. Ano, opravu jste mi zaslali několik dokumentů - a to neoprávněně (učetujete si za službu o kterou jsem neměl zájem). Nepopírám naši předchozí emailovou komunikaci, a však není možné dokázat můj záměr registrovat za učelem získání informací o této nemovitosti.

Je mi líto, že vám částka něpřijde adekvátní. Z mojí strany jsem se snažil udělat vstřícný krok.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.9.2023 12:36, před rokem

Dobrý den pane Kuchaři, neodpovídal jste na inzerát žádné jiné realitní společnosti, ale pouze a jen naší společnosti. Vaše konstrukce ohledně projevení zájmu, dříve projev vůle, nyní právní jednání je zcela mylná, ale nebudeme Vás zde o tom přesvědčovat, přesvědčíte se časem sám. Spíše nám to připadá, že se nyní snažíte hledat různé cestičky, jak nemuset zaplatit registrační poplatek, popř. omluvit svoji nepozornost. Za vstřícný krok Vám děkujeme, ale stačí se podívat do ceníku realitních severů kde inzerujeme více jak 1 000 nemovitostí a sám uznáte, že i poplatek 5 tis, popř. 6 tis Kč je vzhledem k nutnosti vyhledání těchto nemovitostí částečně podceněný, např. v rámci ins. nemovitostí se musí ručně vyhledávat jednotlivá ins. řízení a hledat vhodné nemovitosti, což si nikdo ani neumí představit, pracnost a náročnost této práce a to jen proto, aby naši klienti měli před ostatními potencionálními zájemci cca 6-12 měsíců náskok v rámci podání nabídkové kupní ceny. U exe nemo je náročnost zpracování trochu jednodušší, ale denní kontrola aktuálních stavů jednotlivých dražeb je také časově a administrativně velmi náročná. Mějte se dobře.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.9.2023 13:04, před rokem


David Kuchar

Dobrý den,

mojí poviností není odepisovat na každá inzerat každé realitní společnosti. Ovšem vaši poviností je mi přesně dle zákona č.634/1922 Sb. o ochraně spotřebitele, je informovat mě o koncové ceně dříve než bych uzavřel závaznou objednávku. Což jste prostě neučinili. (V emailu jste mi něco poslali v přiloze, ale i tak v tělě emailu není žádná informace o ceně a ani odkaz na přílohu) A jednoznačně to nejste schopni určit očividně ani vy. Jak říkám s danou inzerci mě nespojuje nic jen komunikace v emailu. Které dle mě nění možné brát jako infomaci zavazné objednávce dle informaci sdělené v emalu to totiz nelze ani jednoznačne poznat.

Dobrý den,

pro zaslání detailních informací a podkladů k prodeji Vámi vybrané nemovitosti proveďte vyplnění kontaktních údajů a registraci viz odkaz níže:

Registrovat se.jpgPro získání informací k Vámi vybrané nemovitosti – klikněte zde


Po řádném vyplnění a registraci Vám budou zaslány detailní informace k prodeji nemovitosti obratem, nejdéle však do 48hodin.

Tenhlé email nesplnuje nic ohledně objádnání vámi avizované služby.

O peníze mi ani tak nejde. Spiš o to, že takhle vědomě obíráte lidi. Kdyste opravu měli zájem, tak byste službu uděli transparentní jako ostaní realitní služby na které se odkazujete.


Je mi líto, že to dopadá takto.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2023 13:54, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Přestože zde nejde o portál sreality.cz, musíme konstatovat, že upřímně nechápeme, kde u ní společnost vidí zmíněné pochybení. Při letmé kontrole jsme zjistili, že valná většina nemovitostí má uvedenou cenu přímo u inzerátu (výjimečně jsou spotřebitelé odkazováni na realitní kancelář), přičemž u této ceny je zpravidla uvedeno, že jde o cenu včetně provizí apod. Nedomníváme se tedy, že by spotřebitelům byla zatajena nějaká složka při koupi, avšak nemáme konkrétní zkušenosti se samotným nákupem. Zároveň nepovažujeme za vhodné do této stížnosti přidávat další společnosti, které nemají možnost se vyjádřit.

Můžeme však konstatovat, že na společnost neevidujeme žádný podobný podnět ohledně vymáhání neoprávněné částky za obdobnou službu, případně již za registraci.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, nicméně s ohledem na diskuzi, která nevede k dohodě upozorňujeme, že stížnost v takovém případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2023 15:02, před rokem

Na základě žádosti spotřebitele a s ohledem na diskuzi výše stížnost uzavíráme bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.