Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#69988Neochota umožnit vrácení zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
04.09.2023, před rokem

Eva Trnková

Znění stížnosti

Vím, že z hlediska spotřebitelského zákona nemám nárok na vrácení zboží po uplynutí zákonné lhůty, takže postupujete podle daných pravidel, ALE:
Jsem vaše dlouhodobá a pravidelná zákaznice a v Lidlu už jsem za uplynulé roky utratila desetitisíce, jak v kamenné prodejně, tak v online shopu. Při nákupu přes internet vždycky platila lhůta 90 dnů na vrácení nepoužitého zboží. Nevšimla jsem si, že jste tuto lhůtu mlčky zkrátili na 30 dní cca 4 týdny před tím, než jsem si zakoupila zboží, které potřebuji vrátit, protože jsou mi u obou bund krátké rukávy. Snažila jsem se všechno vysvětlit slečně telefonicky na zákaznickém oddělení s omluvou, že jsem udělala chybu, protože jsem byla v létě v zahraničí, takže jsem vratku dřív nestihla a že toto zcela nepoužité zboží opravdu potřebuji vrátit, ale ta mě odbyla stejně jako strohé sdělení zákaznického oddělení poslané emailem, že zboží už vrátit nemohu. Za vrácené peníze jsem u vás chtěla dětem nakoupit oblečení a pomůcky do školy, ale s tímto vaším přístupem už u vás nekoupím nikdy nic. Tímto žádám o smazání mého zákaznického účtu. Eva Trnková


Produkt

Zboží je nepoužité, pouze jednou vyzkoušené a zabalené v původních obalech


Požadované řešení

Přijetí vrácení zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2023 13:02, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Pokud společnost nabízí delší lhůtu k vrácení zboží, jedná se o čistě smluvní ujednání, které se bude řídit tím, co bylo mezi stranami ujednáno. Pokud tedy spotřebitelka promeškala lhůtu 30 dní pro vrácení zboží, není společnost povinna zboží přijmout a finanční prostředky vrátit.

Pokud již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, má spotřebitelka právo zboží reklamovat, pokud neodpovídá objednávce. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.9.2023 14:30, před rokem

Dobrý den, paní Trnková. Je nám líto, ale zboží nelze v tomto případě vrátit. Zkrácena lhůta na vrácení je již od 1. 6. 2023. Tato informace byla uvedena i na našich webových stránkách. Děkujeme za pochopení a přejeme krásný den. S pozdravem Lidl v.o.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.9.2023 18:02, před rokem


Eva Trnková

Hodnocení:

Komentář: Jak jsem již psala, vím, že na odstoupení od kupní smlouvy nemám žádný právní nárok. Jen jsem od společnosti Lidl očekávala, že by se mohla zachovat i lidsky a vzhledem k tomu, že jsem jejich dlouholetá a pravidelná zákaznice, mohla v tomto případě udělat výjimku, která by ji nikterak nepoškodila a mně by pomohla. Místo toho ovšem zástupci společnosti neustále dokola opakují stejnou odpověď, takže nemá cenu pokračovat. Nové nepoužité bundy i s visačkami tedy hodím do popelnice a v Lidlu už nikdy nic nekoupím. Řešení padlé na hlavu, které nikomu neprospěje, není-liž pravda?
Děkuji společnosti dTest, že se případem zabývali.