Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
koupil jsem jízdenku přes eshop pomocí platební kartou, v tuto chvíli jsem dostal zprávu od kamaráda, že bych musel zrušit setkání. Tak jsem okamžitě o 3 hodiny před odjezdem zrušil (včasně) a požádal jsem o navrácení plné částky. A pak spol. ČD mi odpověděl tohle (viz dole):
Vážený zákazníku,
na základě Vámi uplatněného práva z přepravní smlouvy ze dne 27.5.2015, k dokladu *6334-936, Vám sdělujeme, že v souladu s ustanovením Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu, Vám nevzniká nárok na výplatu návratku.
Podle SPPO bodu 272. Pokud cestující požaduje vyplacení návratku uznané částky v hotovosti nebo na svůj bankovní účet, od uznané částky se vždy odečte srážka zaokrouhlená na celé koruny matematicky k nejbližší platné nominální hodnotě zákonných peněz v oběhu.
Ve Vašem případě byla výše srážky vyšší než cena jízdenky (vypočítaného návratku).
S pozdravem
České dráhy, a.s.
Proč nemám nárok na výplatu návratku i když jsem plně nevyužil cestu?
Ostatní soukromá společnost je systém mnohem lepší, snadno se dá zrušit či změnit termín apod. U ČD vůbec ne.
zrušení jízdné a vrácení částky
navrácení plné částky
|
Tweet |
Z uvedených údajů nevyplývá jaký druh jízdného spotřebitel zvolil, nicméně podle přepravních podmínek Českých drah, které doporučujeme spotřebiteli k prostudování, lze z nevyužitého jízdného strhnout až 50% jeho ceny, nejméně však 100 Kč.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.