Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6999Nevyužitý doklad

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.06.2015, před 10 lety

Lukáš Charvát

Znění stížnosti

Dobrý den,

koupil jsem jízdenku přes eshop pomocí platební kartou, v tuto chvíli jsem dostal zprávu od kamaráda, že bych musel zrušit setkání. Tak jsem okamžitě o 3 hodiny před odjezdem zrušil (včasně) a požádal jsem o navrácení plné částky. A pak spol. ČD mi odpověděl tohle (viz dole):

Vážený zákazníku,
na základě Vámi uplatněného práva z přepravní smlouvy ze dne 27.5.2015, k dokladu *6334-936, Vám sdělujeme, že v souladu s ustanovením Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu, Vám nevzniká nárok na výplatu návratku.
Podle SPPO bodu 272. Pokud cestující požaduje vyplacení návratku uznané částky v hotovosti nebo na svůj bankovní účet, od uznané částky se vždy odečte srážka zaokrouhlená na celé koruny matematicky k nejbližší platné nominální hodnotě zákonných peněz v oběhu.
Ve Vašem případě byla výše srážky vyšší než cena jízdenky (vypočítaného návratku).
S pozdravem
České dráhy, a.s.

Proč nemám nárok na výplatu návratku i když jsem plně nevyužil cestu?

Ostatní soukromá společnost je systém mnohem lepší, snadno se dá zrušit či změnit termín apod. U ČD vůbec ne.


Produkt

zrušení jízdné a vrácení částky


Požadované řešení

navrácení plné částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2015 14:22, před 10 lety

Z uvedených údajů nevyplývá jaký druh jízdného spotřebitel zvolil, nicméně podle přepravních podmínek Českých drah, které doporučujeme spotřebiteli k prostudování, lze z nevyužitého jízdného strhnout až 50% jeho ceny, nejméně však 100 Kč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2015 14:43, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.