Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#70000Nedodaný typ mobilu v určený čas a den

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2023, před rokem

Daniela Koušová

Znění stížnosti

Dobrý den,
vzhledem k negativní situaci, která vznikla 1.9.2023 v 18h na Vaší prodejně O2 Harfa, kde objednaný mobilní telefon SAMSUNG A14 128GB fyzicky nebyl k odběru, ikdyž mě systém vyzval a to 1.9.2023 v 17:06h k vyzvednutí na prodejně a podobný produkt mi ani nebyli schopni nabídnout, mobil jsem tedy zakoupila u jiného prodejce, neboť jsem prave odjizdela mimo republiku na 20dní.V tuto chvili již nevyužiji vaší dotaci na hardware a žádám tímto o odškodnění jak ve výši dotace, tak i za čas a zbytečnou cestu.
Prosím o brzké vyřízení mé žádosti s pozdravem Daniela Koušová
Ikdyž jsem volala obchodníkovi, zatím se mi nikdo neozval ani telefonicky a ani emailem. Takže stížnost pošlu ještě datovou schránkou a uvidím.


Produkt

Dotace na hardware 1750,-Kč, cesta tam a zpět 400,-Kč, zbytečně ztracený čas nevyčíslitelný


Požadované řešení

Finanční odškodnění buď ve vyúčtování nebo jednorázově na číslo mého účtu, neboť tuto dotaci již nevyužiji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2023 15:47, před rokem

Z popisu si nejsme jisti, zda se jedná o spotřebitele. S ohledem na fungování naší služby to však budeme předpokládat.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Vzhledem k tomu, že společnost porušila svoji smluvní povinnost tím, že nedodala zboží ve stanovené lhůtě, přičemž sama spotřebitelku vyzvala k vyzvednutí tohoto zboží, mohla by spotřebitelka požadovat náhradu škody, která ji v důsledku toho vznikla (účelně vynaložené náklady za cestu).

Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 5,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 467/2022 Sb.).

Pokud by se však jednalo o podnikatele, výše uvedené by neplatilo.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.9.2023 09:17, před rokem

Hezký den,

omlouváme se za komplikace s telefonem, který měl být na prodejně pro vás nachystán a vlivem technické chyby nedošlo k jeho naskladnění.
Podle posledních informací jste s kolegou domluvená, že se s vámi spojí pro dořešení po dovolené.
Když se objednávka stornuje, dochází automaticky k vrácení částky do HW banky.

S pozdravem pěkného dne
Monika Morysová
O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2023 14:54, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2023 22:54, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.