Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
vzhledem k negativní situaci, která vznikla 1.9.2023 v 18h na Vaší prodejně O2 Harfa, kde objednaný mobilní telefon SAMSUNG A14 128GB fyzicky nebyl k odběru, ikdyž mě systém vyzval a to 1.9.2023 v 17:06h k vyzvednutí na prodejně a podobný produkt mi ani nebyli schopni nabídnout, mobil jsem tedy zakoupila u jiného prodejce, neboť jsem prave odjizdela mimo republiku na 20dní.V tuto chvili již nevyužiji vaší dotaci na hardware a žádám tímto o odškodnění jak ve výši dotace, tak i za čas a zbytečnou cestu.
Prosím o brzké vyřízení mé žádosti s pozdravem Daniela Koušová
Ikdyž jsem volala obchodníkovi, zatím se mi nikdo neozval ani telefonicky a ani emailem. Takže stížnost pošlu ještě datovou schránkou a uvidím.
Dotace na hardware 1750,-Kč, cesta tam a zpět 400,-Kč, zbytečně ztracený čas nevyčíslitelný
Finanční odškodnění buď ve vyúčtování nebo jednorázově na číslo mého účtu, neboť tuto dotaci již nevyužiji.
|
Tweet |
Z popisu si nejsme jisti, zda se jedná o spotřebitele. S ohledem na fungování naší služby to však budeme předpokládat.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Vzhledem k tomu, že společnost porušila svoji smluvní povinnost tím, že nedodala zboží ve stanovené lhůtě, přičemž sama spotřebitelku vyzvala k vyzvednutí tohoto zboží, mohla by spotřebitelka požadovat náhradu škody, která ji v důsledku toho vznikla (účelně vynaložené náklady za cestu).
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 5,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 467/2022 Sb.).
Pokud by se však jednalo o podnikatele, výše uvedené by neplatilo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Hezký den,
omlouváme se za komplikace s telefonem, který měl být na prodejně pro vás nachystán a vlivem technické chyby nedošlo k jeho naskladnění.
Podle posledních informací jste s kolegou domluvená, že se s vámi spojí pro dořešení po dovolené.
Když se objednávka stornuje, dochází automaticky k vrácení částky do HW banky.
S pozdravem pěkného dne
Monika Morysová
O2 Czech Republic a.s.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.