Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Všechny vozy avizují jako Nekradené, Nebourané, po Prvním majiteli... Určitě doporučuji zaplatit si přístup na Cebia.cz a Skutečný stav ověřit.
Mnou vybraný vůz byl rovněž takto nabízen, s odvoláním na Cebii.
Jejich Domácí Stanice STK vám na počkání vystaví Evidenční List bez závad - ale očividně čistě jen za účelem přepsání vozidla.
V autorizovaném servisu však ihned poznali, že celá pravá strana byla nově lakovaná.
Následně jsem odhalil, že vůz skutečně byl bouraný a dokonce i delší dobu stál, což zapřícinilo vyhnilé zadní brzdy s téměř nulovou funkčností,
a jsem Třetí Majitel.
Bohužel jsem si tohoto jakožto běžný uživatel při převzetí nevšiml.
Pouze naprosto sjetých pneu na čež jsem upozornil a obdržel úsměvnou 2.000,- slevu (nové pneu vyšly na 11.000,-).
Reklamace Brzd Neuznána s tím:
- že jsem byl o stavu vozidla před koupí obeznámen
- byl mi nabídnut zdarma posudek od nezávislého technika
- a bylo mi umožněno zvednout auto a prohlédnout si jej zespodu
(Doručeno "Doporučeným" Dopisem po 10! dnech)
Samozřejmě nic z toho neproběhlo a Předávací Protokol jsem dokonce obdržel až 3 dny po koupi E-mailem
se zkopírovaným elektrickým podpisem.
Reklamační Technik mi dokonce po telefonu sdělil, že nemá prostor kontrolovat Cebii ohledně havárijí,
a že jim mám přeposlat důkaz.
Raději se podělím tady s Vámi a ČOI.
Nejen, že takový vůz s život ohrožující vadou prodávají jako bezproblémový,
ale za těch 320.000,- Vám jej nepřistaví ani umytý, či s doplněnými provozními kapalinami.
Vědět, že byl vůz bouraný, zcela jistě bych jej ani nekoupil.
Co by potencionální kupce ještě mohlo v závěru zajímat a co není nikde předem sděleno:
- při přímé koupi vozu zaplatíte 5.000,- za vyřízení papírování
- pří koupi na úvěr po Vás bude požadováno 10.000,-
- nabízené CarLife Pojištění je bezpředmětné a má více Vyjímek než Krytých položek
Citroen C3 AirCross 2018 / ***
Sleva 40.000,- za nutné úkony k uvedeni vozidla do bezpečného a provozu schopného stavu
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud má spotřebitel dojem, že podpis na předávacím protokolu byl zfalšován, je vhodné o této situaci vyrozumět Policii ČR.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.