Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. V květnu 2022 proveden na objednávku servis tiskárny HP LaserJet 500 color M551 s tím, že se jedná o vadu žlutého laseru - proveden servis a profylaxe po schválení ceny 4360 Kč bez DPH - do této doby komunikace servisu zcela v pořádku. Po pár měsících se stejná závada projevila znovu. Případ komunikován s podporou, založen nový servisní požadavek a tiskárna po domluvě osobně předána na provozovně v Ostravě v prosinci 2022. Od té doby není možné se se společností jak telefonicky, tak e-mailem spojit, ani v jednom případě nereagují. Opakováno i několik osobních návštěv, kdy není možné se na provozovnu dozvonit. Když pominu časovou prodlevu kdy nikdo není schopen odpovědět na e-mail či telefon, rád bych alespoň tiskárnu získal zpět a nechal ji opravit jinde. Není problém ji vyzvednout na provozovně, pokud ji tam někdo bude schopen osobně předat.
Servis tiskárny HP Laserjet 500 Color M551
Ideálně alespoň vyjádření ohledně opakovaného servisu - zda je opět vadný již jednou měněný laser. Ale plně mi bude dostačovat, když tiskárnu dostaneme zpět a servis si budeme moct vyřešit jinde.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u díla v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (nebo k předání tiskárny) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Není-li možné se se společností spojit jiným způsobem, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu ABAX SERVISNÍ CENTRUM s.r.o., Přemyslovců 479/18, 70900 Ostrava.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
tiskárna byla vyzvednuta zákazníkem ze servisu 8.9. 2023.
Diagnostikována byla vada transferového pásu, kterou nechtěl zákazník opravit.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost tímto přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na výše uvedené reagovat.
Hodnocení: