Společnost


Ogroup s.r.o.

Počet nahlášených stížností:50
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#70029Nevyřízená reklamace v zákonné lhůtě, společnost nekomunikuje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2023, před rokem

Petr Hoffmann

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s žádostí o pomoc s nevyřízenou reklamací v zákonné lhůtě a nekomunikací ze strany obchodu. V internetovém obchodě Slevovar.cz, (vlastník je společnost Ogroup s.r.o.) jsem dne 12.3.2022 zakoupil kromě jiného i toto zboží: 1x Přenosný nabíjecí LED reflektor 10W za 390 Kč a 1x HDTV pokojová anténa ClearTVkey za 190 Kč.


Vzhledem k tomu, že svítilna přestala fungovat (síťový zdroj přestal nabíjet) a anténa byla také nefunkční, zboží jsem odeslal k reklamaci na požadovanou adresu dodavateli, reklamaci jsem mu oznámil také emailem. Prodávající se neozýval, proto jsem jej cca po týdnu od převzetí reklamace vyzval, aby mi zaslal reklamační protokol. Ten jsem neobdržel, ale prodávající mi alespoň emailem potvrdil převzetí zboží k reklamaci.



Zákonná 30-ti denní lhůta pro vyřízení reklamace uplynula dne 11.8.2023 Prodávajíci se neozval, proto jsem mu po dalším týdnu od uplynutí zaslal emailem odstoupení od kupní smlouvy s požadavkem na vrácení kupní ceny za zboží a protože stále nereagoval, zaslal jsem mu dne 30.8.2023 urgenci, opět bez reakce prodávajícího.



Tímto bych Vás rád požádal o pomoc při řešení této situace. Kupní cena zboží byla 580 Kč + náklady na odeslání zboží k reklamaci ve výši 109 Kč, po prodávajícím požaduji uhradit celkovou částku 689 Kč.


Děkuji předem za pomoc, pokud bude potřeba cokoliv doplnit, dejte mi prosím vědět.

Přeji hezký den a zdravím
Petr Hoffmann


Produkt

Viz. výše v popisu stížnosti


Požadované řešení

Kupní cena zboží byla 580 Kč + náklady na odeslání zboží k reklamaci ve výši 109 Kč, po prodávajícím požaduji uhradit celkovou částku 689 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2023 14:07, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Ogroup s.r.o., Rokelská 50, 273 62 Družec. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 11:20, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 08:57, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.