Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#70032Problémy při vyřízení reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2023, před rokem

Adam Rychnovský

Znění stížnosti

Dobrý den,


Zhruba v říjnu minulého roku jsem si objednal u společnosti Internet Mall vitrínu. Byla doručena s prasklou jednou bočnicí. Tu jsem reklamoval a v rámci reklamace mi byl dodán špatný díl (protilehlou bočnici).

Dodavatel se mnou komunikuje už prakticky třičtvrtě roku a neustále si žádá dodání fotografické dokumentace a popisu vadného dílu. Jejich poslední reakce byla, že si mám špatně dodaný díl převrtat tak, ať lze vitrína sešroubovat.

Požádal jsem dodavatele o zaslání správného dílu s tím, že jsem ochotný nachystat špatně dodaný díl k odeslání zpět tak, ať ho může využít u jiné dodávky. Od té doby se Internet Mall odmlčel a dále se mnou nekomunikuje, náhradní díl nemám.

Zaslal jsem tedy přes datovou schránku požadavek na vyřízení odstoupení od kupní smlouvy s žádostí o zaslání informací jak a kam zaslat zboží zpět, ale žádnou reakci od nich do dnešního dne nemám.

Děkuji,
AR


Produkt

eoshop Regál OFFICE dub sonoma


Požadované řešení

Vrácení uhrazené částky a zajištění odvozu původního zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2023 16:56, před rokem

Jestliže spotřebitel vadný kus zboží reklamoval, ale společnost mu zaslala jiný nevyhovující díl, nebyla reklamace vyřízena řádně a včas. V takovém případě může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 2171 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.9.2023 14:57, před rokem

Dobrý den, prověřila jsem řešení Vaší reklamace, kterou jsme uzavřeli vysvětlením k zaslanému náhradnímu dílu telefonicky se zadavatelkou objednávky. Zadavatelka souhlasila s vysvětlením, že díl, který jsme doručili na adresu zákazníka je oboustranný, je v pořádku a lze tedy použit k montáži zakoupeného výrobku. Na základě telefonátu, kdy zadavatelka nevznesla žádné námitky, byla reklamace uzavřena. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.9.2023 20:38, před rokem


Adam Rychnovský

Dobrý den,

Vaše odpověď je absurdní.

Zadavatelem reklamace jsem já a jednám v návaznosti na pověření objednatelky. Vaši odpověď jsem v zápětí rozporoval, několikrát, písemně.

Díl rozhodně oboustraný není, je totiž zrcadlený - z toho vyplývá i Vaše doporučení - že si mám vlastně skříň dovyrobit. Stav ve kterém Vámi dodaný díl je, rozhodně nelze přímo použít použít k montáži zakoupeného výrobku a není v pořádku.

Důrazně Vás žádám, neokrádejte o čas mě i sebe a vraťte peníze, kterými jste se bezdůvodně obohatili.

S pozdravem,
AR

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.9.2023 09:15, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Jestliže spotřebitel s vyřízením reklamace nesouhlasil, trváme ne svém původním vyjádření. V opačném případě by se mohlo jednat o řádné vyřízení reklamace, avšak společnost by musela prokázat, že s tímto řešením spotřebitel souhlasil.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k reakci spotřebitele mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.9.2023 11:55, před rokem

Dobrý den, zákazník má právo ve lhůtě 24 měsíců od nákupu výrobek reklamovat, fyzickým odesláním výrobku na reklamační oddělení. Návod na reklamaci najde na našich stránkách. https://www.mall.cz/reklamace-zbozi V případě nadměrné zásilky můžeme zákazníkovi domluvit svoz na náklady prodejce. Děkuji za pochopení, přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.9.2023 22:55, před rokem


Adam Rychnovský

Dobrý den,

nevidím souvislost Vaší odpovědi s tématem této stížnosti - držme se tedy prosím faktů a relevance.

Úvodem tedy ještě jednou krátká rekapitulace:

Reklamaci jsem Vám oznámil elektronicky přes reklamační formulář, dostupný mimochodem na Vámi zmíněných stránkách. Následně jsem splnil všechny skutečnosti, které byly z Vaší strany požadovány - opakované dodání fotodokumentace, popisu vady, atp. Žádost o zaslání zboží k reklamaci, naopak, stanovena ze strany Internet Mall a.s. nebyla.

Reklamace jako taková byla uznána a zařazena ke zpracování - dodání náhradního dílu. Nebyl ovšem dodán poškozený díl, nýbrž protilehlý, zrcadlený - reklamace tedy nemohla být uzavřena a pokud jste schopni prokazatelně doložit, že jsem já, jako zadavatel reklamace, vyřízení reklamace potvrdil, doložte to prosím. Dobu dodání chybného náhradního dílu nebudu široce komentovat, nicméně už zde považuji možnost Odstoupení od kupní smlouvy za aplikovatelnou.

Tolik k faktům, dále k tématu stížnosti.

V této stížnosti řešíme Vaši neaktivitu po dle zákona uznatelném doručení oznámení o Odstoupení od kupní smlouvy, které jsem Vám zaslal z důvodu nedodržení zákonem daných časových limitů pro vyřízení reklamace. Toto oznámení bylo odesláno prostřednictvím datové schránky společnosti Internet Mall a.s. dne 10.7.2023, a považuje se za doručené i bez reakce adresáta, a to po 10ti dnech, tedy 20.7.2023. (tzv. fikce doručení podle ustanovení § 18a odst. 3 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů)

V případě, že jste se rozhodli odstoupení akceptovat, zajistěte prosím odvoz zboží a vrácení kupní ceny ASAP. Dodávám, že v tomto případě jsem připravený Vám vyjít vstříc a vzdát se nároku na zákonné úroky z prodlení, stejně tak jako nerozmazávat skutečnost, že zboží bylo dodáno bez českého montážního návodu. A že ten je navíc chybný.

Pokud ne, řekněte to prosím rovnou.

Děkuji.

S pozdravem,
Adam Rychnovský

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2023 11:32, před rokem

Děkujeme spotřebiteli za reakci.

Protože tato reakce směřuje na společnost, přeřazujeme stížnost na ni, aby se mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.9.2023 18:33, před rokem

Dobrý den, na e-mail uvedený v objednávce byl zaslán návrh na svoz výrobku a následné vrácení platby. Věřím, že se vše podaří vyřešit co nejdříve. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.10.2023 08:21, před rokem


Adam Rychnovský

Hodnocení:

Komentář: Stížnost byla nakonec vyřešena dle mého požadavku, nicméně nabyl jsem silného dojmu, že kdybych tuto stížnost neotevřel a důsledně nevyžadoval narovnání stavu dle platných právních norem, nic by se nestalo a společnost zneužívá toho, že většina lidí takto jednat nebude.

Děkuji DTestu, děláte skvělou službu.

AR