Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.8.2023 jsem reklamoval Xiaomi Oclean X Pro,22.8.2023 mi bylo e-mailem posláno Potvrzení převzetí balíčku.
28.8.2023 technik Sunnysoftu závadu při diagnostice potvrdil, zjistil vyčerpanou kapacitu baterie a reklamaci zamítnul s informací, že na kapacitu baterie se vztahuje záruka 6 měsíců.
Stejný den jsem tuto zamítnutou reklamaci rozporoval s odkazem na ustanovení § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. Občanského zákoníku a dále jsem zaslal informaci, že rozhodnutí Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 hovoří o tom, že standardní pokles kapacity baterie by po 24 měsících měl být zhruba 50 %. Což vyplývá z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2. V mém případě byl pokles baterie jednoznačně vyšší než na 50% což je očekáváno po 2 letech.
5.9. přišla odpověď o Sunnysoftu:
´´záruka na kapacitu baterie je 6 měsíců a vy máte zařízení téměř 2 roky. U takového zařízení se dá úbytek kapacity baterie očekávat. Za vyjádřením si tedy stojíme. V tomto ohledu pro Vás tedy bohužel jiné řešení nemáme.´´
Xiaomi Oclean X Pro.- elektrický zubní kartáček - zakoupen 16.9.2021
Dle mého, mám nárok na opravu či výměnu zboží. A proto bych rád další komunikaci v této záležitosti se Sunnysoftem řešil s Vaší pomocí
Xiaomi Oclean X Pro.- elektrický zubní kartáček
Oprava
Výměna zboží
Vracení kupní ceny
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
U věcí, jako jsou například baterie, žárovky či ponožky, je třeba však brát ohled na fakt, že na opotřebení způsobené obvyklým užíváním se záruka nevztahuje a že životnost těchto věcí mnohdy 24 měsíců při obvyklém užívání ani dosahovat nemusí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
U baterií je však nutné doplnit, že přirozeně ztrácí na kapacitě. Jaká je však přiměřená míra poklesu kapacity baterie je spíše technická otázka. Z dřívějších rozhodnutí soudu však můžeme konstatovat, že u určitého typu baterie je tento "běžný" pokles stanoven na 50 % za 24 měsíců. Soudní znalec by tedy mohl určit jak to, zda došlo k nadměrnému poklesu, tak také to, jak bylo s baterií zacházeno (míra zátěže, skladování apod.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
ano po téměř dvou letech každodenního používání lze téměř s jistotou říci, že bude úbytek kapacity opravdu znatelný. Ten se může projevovat několika způsoby. Jednak výdrž baterie nemusí odpovídat výdrži nové baterie, pak se zařízení při provozu může náhle vypínat, nebo může dojít k vybití baterie a nebude možné ji již nabít. V tomto případě je baterie bohužel součástí zařízení a tvoří tak nerozebíratelný celek. Baterie se tedy nedá vyměnit a proto nebyl ani vystaven cenový návrh na opravu. Proto jsme Vám napsali, že pro Vás bohužel nic dalšího udělat nemůžeme.
Pakliže si opravdu myslíte, že jsme pochybili, budete se bohužel muset obrátit například na soudního znalce.
S pozdravem SunnySoft.cz
Vzhledem k tomu, že společnost označila své stanovisko k reklamaci za neměnné, žádáme spotřebitele o sdělení, zda se obrátí na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku k reklamaci.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. S ohledem na výše uvedené stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.