Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#7005Baterie ve vysavači

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.06.2015, před 10 lety

Roman Mučica

Znění stížnosti

Dobrý den. Prosím o info, zda je možné neuznat reklamaci na baterie ve vysavači Electrolux ZB5011 Ultra Power. Zakoupen v dubnu 2014. Po cca měsíci nevydrželi baterie co bylo udáno výrobcem ( snížení kapacity o cca 75 procent. Reklamace u ALZA uznána a následně vymněněny baterie. Po roce se tato závada opakovala spolu s vadným vypínačem. Následně reklamováno, ale zamítnuto. V tomto případě nechápu záruční dobu dva roky na výrobek. Jestli dobře chápu, tak výrobci si mohou vyrobit cokoli na baterie aniž by ze zákona mudely vydržet zmíněné dva roky. Děkuji


Produkt

Electrolux ZB5011 Ultra Power


Požadované řešení

výměna baterie a vypínače


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2015 13:01, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zboží je vadné, nemá-li vlastnosti, které si strany ujednaly, které kupující očekával s ohledem na povahu zboží nebo které prodávající popsal či inzeroval v reklamě. Zakoupená věc se také musí hodit k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se taková věc obvykle užívá.

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Uplatní-li spotřebitel reklamaci později, důkazní břemeno leží na něm.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2015 14:45, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.