Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U této společnosti jsem písemně objednal 2 rolety s motorovým pohonem na zakázku a výslovně uvedl požadavek napájení 220V~. Na to jsem také nechal na stavbě udělat rozvody a spínače. Při převzetí a doplacení jsem zkontroloval, zda nejsou rolety mechanicky poškozené a odpovídá šířka. Teprve nedávno při kompletaci elektrických rozvodů elektrikář zjistil, že motorky rolet jsou na 24V=. V zakázkovém listu i faktuře je uvedeno pouze motor Somfy WT bez bližší specifikace. Dodání jiného zboží jsem po konzultaci na právní lince dTestu, že tento nárok mám, bezodkladně reklamoval a 7.8.2023 rolety předal na prodejnu. Reklamace však byla emailem z 24.8.2023 zamítnuta se zdůvodněním: "reklamaci ve výrobě neuznali, z důvodu, že nelze reklamovat po 16 měsících druh zboží, zakázku si musíte zkontrolovat při převzetí, nyní můžete reklamovat pouze funkčnost zboží do 24 měsíců od převzetí". Zároveň mi nabídli výměnu motorků za vyšší tisíce Kč! Myslím, že po běžném spotřebiteli nelze požadovat, aby tuto chybu zjistil již při převzetí, zejména když údaj o napájení není ani na faktuře. Toto vyřízení reklamace jsem 27.8.2023 odmítl a znovu žádal o bezplatné odtranění vad. Dosud (k 6.9.2023) bez reakce, proto zde uveřejňuji.
Stínící roleta LARRA s elektrickým pohonem 220V~ bílá, rozměr na zakázku.
Žádám o dodání objednaného zboží.
|
Tweet |
Mezi stranami byla nejspíše uzavřena o smlouva o dílo dle § 2587 občanského zákoníku - zhotovení a montáž rolet. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodně, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Dle § 2165 odst. 1 Občanského zákoníku kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí.
S vyjádřením prodávajícího k reklamaci ohledně kontroly zboží při převzetí nesouhlasíme, jelikož v tomto případě jde o skrytou vadu, kterou nebylo možné rozpoznat při předání díla. Spotřebitel může tak rolety reklamovat.
K prokázání, že rolety nemají sjednané napájení, by mohlo postačit i vyjádření elektrikáře. Jestliže tedy byla reklamace zamítnuta, doporučujeme ji rozporovat vyjádřením elektrikáře.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitel nás po uzavření stížnosti informoval, že po kontaktování ČOI mu bylo dodáno správné zboží. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.