Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#70070Nevyplacení přeplatku,nedodání vyúčtování za el.energii

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

18 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2023, před rokem

Jiří Říha

Znění stížnosti

Dne 11.8.2023 byl podle faktury Elgas Energy splatný přeplatek za el.energii a to v částce 79 298 Kč. 2.9.2023 jsem napsal této společnosti E-mail ,v kterém jsem je žádal o zaslání přeplatku ,,ihned".Telefony nikdo nebere. Číslo účtu jsem jim poskytnul.Od 2.2.2021 do 7.2 2022 byly mým dodavatelem el.en.Františkovy Energie. Po jejich krachu mě další nekomunikativní společnost ENERGY asociace energetických poradců předala k Elgas Energy.Tato společnost se ani nenamáhá s vyúčtováním a až po E-mailové urgenci na tento stav mi poslali již zmíněnou fakturu s přeplatkem:(zúčtovací období:od 01.02.2021 do 04.05.2022). Neposlali mi ještě vyúčtování od 2.2.2021 do 31.5.2021 a vyúčtování za období od 05.05.2022 do 04.05.2023.Jsem v důchodovém věku a jsem rozhořčen nad takovým přístupem ke spotřebiteli.Kdyby se něco podobného dělo proti dodavateli z mé strany,to by byl asi jiný rachot, co???


Produkt

Elgas Energy-združené služby dodávky elektřiny


Požadované řešení

Prosím o urychlené dodání všech neobdržených faktur a Urychlené poslání přeplatků.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2023 16:33, před rokem

Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období či nebyl-li spotřebiteli přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může taktéž žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2023 16:17, před rokem

Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Společnost Elgas Energy všechny mé oprávněné požadavky vyrovnala, přeplatek byl vyrovnán."

Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.