Společnost


AUKRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#70079Exekuce

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 2 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2023, před rokem

Alex V

Znění stížnosti

Dobry den, vim ze to ode me bude znit hloupe, ale prodaval jsem na aukru zbozi a bohuzel si tenhle “skvelej” bazar nauctoval kdejaky poplatky (k dnesnimu dni 236kc). Neuhradil jsem je a zacaly mi chodit vyhruzne emaily, ze pokud nezaplatim tak to predaji vymahaci agenture. Dnes mi prisel email od agentury - prezentujici se jako VYEVIA (nejaka fiktivni Aukro agentura, pravdepodobne). Webove stranky pusobi velmi ale velmi pochybne a vtipny mi prijde i konec stranky, kde se pise “ 2023 VYEVIA. Vytvořeno pomocí WordPressu a šablony Mesmerize”. Muj dotaz zni; je to legitimni? Muze me cekat i neco horsiho, kdyz dluznou castku nezaplatim? Dekuji za odpoved.


Produkt

Vymahaci agentura od Aukra


Požadované řešení

Jak postupovat dale ? Co me muze v pripade nezaplaceni postihnout?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2023 09:05, před rokem

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Jestliže si spotřebitel není jistý, zda došlo k postoupení pohledávky od společnosti AUKRO s.r.o. agentuře VYEVIA, doporučujeme vyzvat společnost AUKRO s.r.o., aby tuto skutečnost potvrdila.

Dle obchodních podmínek společnosti AUKRO s.r.o. (dostupných zde: https://aukro.cz/dokumenty/obchodni-podminky) bodu 2.3 může provozovateli vůči uživatelům vzniknout nárok na servisní poplatek, poplatek za vložení nabídky a poplatek za propagaci. Uživatelé jsou následně povinni hradit poplatky řádně a včas na základě zaslaných faktur.

Sazebník poplatků nalezne spotřebitel na webové adrese: https://aukro.cz/stranka/cenik.

Dále je v obchodních podmínkách společnosti upraveno v bodu 2.3.1, že: "V případě prodlení Uživatele se zaplacením poplatků může Provozovatel své pohledávky za Uživatelem vymáhat v občanskoprávním řízení. Předmětem vymáhání mohou být poplatky (dále jen „pohledávka“ nebo „jistina pohledávky“), tak i příslušenství pohledávky sestávající z i) úroků a ii) nákladů spojených s uplatněním pohledávky (dále jen „příslušenství pohledávky“). V případě občanskoprávního řízení náleží Provozovateli v případě úspěšného sporu také náklady řízení."

Z výše uvedeného vyplývá, že společnost AUKRO s.r.o. může v případě oprávněné pohledávky požadovat i náklady na vymáhání v přiměřené výši.

V případě, kdy dlužník neuhradí svůj dluh vůči společnosti, může věřitel požádat o pomoc s vymáháním své pohledávky některou ze společností zabývající se vymáháním pohledávek, jakou může být i agentura VYEVIA.

Jestliže se však jedná již o starší pohledávku, je možné, že již uplynula promlčecí lhůta. Dle § 629 občanského zákoníku promlčecí lhůta trvá 3 roky a běží od doby, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé, tedy od chvíle, kdy se o něm oprávněná osoba (v tomto případě společnost AUKRO s.r.o.) dozvěděla, či dozvědět měla a mohla. Dle § 630 občanského zákoníku si strany mohou ujednat kratší nebo delší promlčecí lhůtu počítanou ode dne, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé, než jakou stanoví zákon, nejméně však v trvání jednoho roku a nejdéle v trvání patnácti let. Je-li kratší nebo delší lhůta ujednána v neprospěch slabší strany, nepřihlíží se k ujednání.

Pokud ovšem došlo k uznání dluhu dlužníkem promlčí se právo za 10 let ode dne, kdy k uznání dluhu došlo. Určí-li však dlužník v uznání i dobu, do které splní, promlčí se právo za 10 let od posledního dne určené doby podle § 639 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.10.2023 17:11, před rokem

Dobrý den,

veškeré poplatky jsou účtované v souladu s našimi obchodními podmínkami (konkrétně článkem 2.3) i ceníkem: https://aukro.cz/stranka/cenik. Oba dokumenty jsou na Aukru volně k dispozici. Poplatky se dělí na: servisní poplatek (dále nazýváno také jako: poplatky za úspěšný prodej / provize), poplatek za vystavení nabídky, poplatek za propagaci.

V případě nedokončení obchodu provizi neúčtujeme. Nevratné jsou poplatky za propagaci, tzn. přednostní výpis, zvýraznění, tučný titulek.
Je však nutné abyste si v takovém případě vždy do 30 dnů od prodeje zboží požádal o vrácení provize z prodeje. Jakmile je provize vrácena, obchod je považován za zrušený a poplatky jsou Vám odúčtovány.
(Pro vrácení naúčtované provize přejdete do Moje Aukro > Můj prodej > Transakční problémy: Žádost o vrácení provize. https://aukro.cz/moje-aukro/muj-prodej/zadost-o-vraceni-provize. V řádku s danou nabídkou klikněte vpravo na odkaz Vrácení provize).

Abychom Vám mohli být více nápomocni, sdělte nám, prosím, Vaše uživatelské jméno a číslo nabídky.

Vzniklou situaci prověříme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2023 15:54, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
9.11.2023 22:19, před rokem


Alex V

Hodnocení: