Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den.
Dne 12.8. 2023 Nám společnost Alza dovezla pračku, zaplatili jsme si službu instalace.
Technik ovšem pračku špatně zapojil(v přívodní hadici chybělo těsnění) a do rána jsme vytopili sousedy i nás. Došlo k poničení sádrokartonů jak u nás, tak u sousedů a světla. Škodu jsme odhadli na 20 tisíc. Když jsme 13.8. kontaktovali společnost Alza, bylo nám řečeno, že to musí zkontrolovat jejich technik a ať nic neopravujeme.
Docela dlouho jsme čekali (do 16.8.) než vůbec někdo přijel, přestože jsme každý den Alzu kontaktovali.
Až poté přijeli technici a potvrdili, že teda chyba na jejich straně.
Alza dále dělala mrtvého brouka a po opakovaných telefonátech (minimum toho dali písemně) mi bylo nabídnuto, ať škodu uplatním ze svého pojištění domácnosti. Dali by mi 3000Kč.
Nebo mohu poslat kalkulaci škod. Kalkulaci jsme poslali 29.8.2023. 3.9. Se nám ozvala Alza, ať jim pošleme kalkulaci a kontakt na sousedy. ( kterou jsme posílali 29.8.2023) po opakovaných telefonátech, kdy mi bylo řečeno, že to Alza řeší s dopravcem mi bylo sděleno, že mají čas do 7.9.2023, kdy se mi ozvou aby se vyjádřili ke kalkulaci. Prý na to mají týden. Nikdo se neozval. Na reklamační lince mi bylo sděleno, že s kalkulací souhlasí a že jim máme poslat faktury za opravu. Vzhledem k tomu, že jsme doposud čekali na vyjádření, jsme ještě nic nestihli opravit. Navíc od Alzy nemám nic písemně a nemám tedy jistotu, že to budou opravdu řešit.
Mohou takto jednat?
Instalace pračky LG
Finanční Kompenzace poškozeného majetku
Písemné yjádření Alzy
|
Tweet |
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Zhotovitel musí dle § 2590 občanského zákoníku dílo (v tomto případě instalaci pračky) provést s potřebnou péčí. Poruší-li vlastním zaviněním tuto povinnost stanovenou zákonem, nahradí poškozenému škodu, kterou tím způsobil. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích podle § 2951 občanského zákoníku.
Více k této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-3300/zadost-o-nahradu-skody-zpusobene-spatne-provedenym-dilem.
Mimo to, jednání zaměstnance na reklamační lince společnosti Alza.cz a.s., který souhlasil se zaslanou kalkulací, je závazné i pro společnost Alza.cz a.s. dle § 166 občanského zákoníku.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Poškození majetku bylo z naší strany uznáno a se zákazníkem domluveno proplacení vzniklé škody. Nyní vyčkáváme na zaslání finální faktury k proplacení.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vyjádření společnosti reagovat.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k uznání poškození ze strany společnosti) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.