Počet nahlášených stížností: | 186 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
v internetovém obchodě Kupterychle jsem koupila zboží (dvě dámské podprsenky), které jsem druhý den po obdržení kvůli špatné velikosti poslala zpět na uvedenou adresu: PJU P.O.BOX 11, Heršpická 875/6a, 600 10 Brno.
Toto zboží jsem odeslala 24.7.2023 a prodejce obdržel 25.7.2023.
Na internetových stránkách obchodu je uvedeno, že zboží lze vrátit do 30 dnů po obdržení bez udání důvodů. Prodejce následně zašle do 30 dnů obdržené peníze.
Několikrát jsem psala e-mail kdy mi hodlají zaslat zpět mé peníze. Odpověd byl automatický e-mail s následnými doporučeními jak dále postupovat a odkazy na ně. Po zhruba měsíci mi napsali, ze zboží nemají na pobočce ve Slovinsku a od té doby se již nikdo neozval.
Takže k dnešnímu dni jsem bez zboží i bez peněz a chudší o poštovné ve vysi 168,-
FIKA-PushUp Bra 2ks
Vracení peněz za zboží + nárok na vracení poštovného
|
Tweet |
Ze stížnosti není zcela zřejmé, zda-li spotřebitelka zboží v daném případě reklamovala či využila zákonného práva odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí. Pokud došlo k odstoupení od smlouvy, pak platí následující:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Dále platí, že spotřebitel platí poštovné spojené s vrácením zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Jestliže však spotřebitel zboží reklamoval, platí, že nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Dle ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je možné požadovat po prodávajícím účelně vynaložené náklady nutné k uplatnění práv z vadného plnění (reklamace), byla-li reklamace uznána jako oprávněná. Mezi tyto náklady patří i poštovné.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.