Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.8.2023 jsem odeslala reklamační formulář na reklamaci hodinek. Zboží jsem jim zaslala na adresu, kterou uvádějí dne 10.8.2023. Ani po týdnu si ji nevyzvedli a dokonce jsem prodlužovala zásilku na poště do 30.8.2023 a pošta mi podala informaci, že balík si stále nepřevzali a že mi bude vrácený. Ani nespočítám kolikrát jsem jim volala psala sms a dokonce i e-mail. Upřímně jsem nečekala takové jednání a akorát jsem vyhodila peníze za poštovné. Nervy, čas a snahu ani nepočítám. Na stránkách uvádějí, že se můžu obrátit na www.vasestiznosti.cz, případně na příslušný soud. Uběhl více jak měsíc a stále pracují na mé reklamaci. K 8.9.2023 stále bez odezvy, ani telefon mi neberou. Hodinky jsem kupovala partnerovi k narozeninám dne 28.4.2023. od 15.5.2023 byli zapnuté a za necelé tři měsíce přestanou fungovat.
- Kupované přes stránky https://www.timegent.cz/
- volala a volám do dnešního data, e-mail, sms a dokonce jsem zkoušela napsat i na messenger
- nereagují absolutně na nic.
- chci je požádat o vrácení peněz
- porušily smlouvu - již přes měsíc se mi neozvali ohledně reklamace a zboží bylo odesláno ale nevyzvednuto
- dne 8.9.2023 jsem šla do hodinářství a pan mi řekl, že je chyba v ručkovém soukolí - takže vyměnit celý mechanismus
- chtěla jsem opravit hodinky jestli by to šlo, ale spíše jsem chtěla nové, po tom, co mi v hodinářství řekli, že se jedná o chybu v ručkovém soukolí chci vrátit peníze. Již nechci s touto firmou mít nic společného.
Dřevěné hodinky NEMESIS, značka: Timegent, důvod reklamace: hodinky se zastavili - funguje jen sekundová ručička
chtěla jsem opravit hodinky jestli by to šlo, ale spíše jsem chtěla nové. Toto jsem uvedla do své reklamace č. 20220032 ale po tom, co mi v hodinářství dne 8.9.2023 řekli, že se jedná o chybu v ručkovém soukolí chci vrátit peníze. Již nechci s touto firmou mít nic společného.
|
Tweet |
Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.