Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 20. 8. 2023 jsem u prodejce MALL.cz zakoupila zboží „Kruzzel Vkládací krabička s kostkami Kruzzel 9366“ – viz následující odkaz na prodejcův e-shop: https://www.mall.cz/hracky-rozvoj-aktivita/kruzzel-vkladaci-krabicka-s-kostkami-100108594258?tab=description
Zboží mi bylo přepravcem doručeno dne 23.08.2023.
Zboží mi však bylo doručeno nekompletní. Obsahovalo totiž pouze třídič a dvanáct (12) cihel, ačkoli mělo obsahovat třídič a 13 (cihel) – jak vyplývá z popisu zboží a fotek zboží, které jsou uvedeny na výše uvedeném odkazu na prodejcův e-shop.
Prodejce jsem dne 24.08.2023 o nekompletní dodávce zboží informovala (zároveň jsem u něj zboží reklamovala), a požádala jsem jej o zaslání chybějící části zboží (tj. o dodání jedné dotyčné chybějící cihly).
Prodejce mi nicméně sdělil, že zboží bylo doručeno kompletní. Totožné zboží (pouze s jiným označením) prý totiž nabízí od různých partnerských prodejců, přičemž mi zaslal následující odkaz na svůj e-shop, na němž je uvedeno (v popisu zboží), že totožné zboží (jako mnou zakoupené, které je pouze jinak na e-shopu označeno) obsahuje třídič a pouze dvanáct (12) cihel: https://www.mall.cz/drevene-hracky/kruzzel-9366-vkladaci-krabicka-s-100075496614?tab=description
Z fotek zboží je nicméně i na výše uvedeném odkazu jednoznačně patrné, že i toto zboží se skládá z třídiče a třinácti (13) cihel.
Prodejce tedy mou reklamaci, jakož i její řešení dle mnou zvoleného práva z vadného plnění odmítl (neboť dle něj bylo zboží doručeno kompletní) a vyzval mě, ať případně odstoupím od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem v zákonné lhůtě.
S výše uvedeným řešením (odmítnutím) mé reklamace však nesouhlasím, neboť zboží bylo objektivně doručeno nekompletní, jak uvádím výše. Pokud totiž prodejce prezentuje na svém prodejním kanále (e-shopu v tomto případě) zboží v určitém množství a kvalitě, nemůže přece následně tvrdit, že zboží doručil kompletní, když jej doručil v množství odlišném (nižším).
Takové jednání prodejce považuji za nepoctivé, přičemž by dle mého názoru mohlo představovat nekalou obchodní praktiku či klamavé konání ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele.
„Kruzzel Vkládací krabička s kostkami Kruzzel 9366“ – viz následující odkaz na prodejcův e-shop: https://www.mall.cz/hracky-rozvoj-aktivita/kruzzel-vkladaci-krabicka-s-kostkami-100108594258?tab=description
Žádám, aby prodejce mou reklamaci opětovně posoudil, a aby ji vyřídil formou dodání chybějící části zboží (tj. jedné dotyčné cihly), popř. aby mi zaslal zboží nové, kompletní.
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství či zboží kompletní, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající a je možné zboží reklamovat.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
V tomto případě se domníváme, že pokud spotřebitelka zakoupila zboží, které se mělo skládat z 13 kostek, je prodávající povinen zboží v odpovídajícím množství dodat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, v rámci tohoto požadavku jsme zákaznici vysvětlili, že na stránce je uvedeno v popisu zboží jedna velká kostka a 12 malých kostek. Za tímto popisem si dodavatel stojí. Pokud je rozpor v návodu a jako prodejce nejsme schopni dokompletovat jednu kostku, několikrát jsme zákaznici nabízeli Odstoupení od smlouvy. Vrácení výrobku zdarma přes Zásilkovnu a vrácení platby za objednávku na účet zákazníka. Poslední informace od zákazníka, byla že si přeje doručený výrobek reklamovat. Obdržela postup jak výrobek reklamovat. Ze strany prodejce jsme řešení nabídli, zákazník na něj nechce přistoupit. Dokompletovat výrobek nelze. Nárok na Odstoupení od smlouvy nebo reklamaci může zákaznice stále využít. Děkuji za pochopení, přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz
Prosím tedy o vysvětlení toho, jak je možné, že si dodavatel stojí za tím, že je nekompletní zboží v pořádku, když je to v přímém rozporu s fotkami produktu a popisem produktu v přiloženém návodu. Pro ověření své domněnky, že mi zboží opravdu nebylo dodáno kompletní, jsem poprosila třetí osobu o objednání produktu ze stejného odkazu, tedy od stejného dodavatele. Bylo jí doručeno zboží obsahující 13 kostek. Mohu případně doložit číslem objednávky a fotografií, s ohledem na GDPR tak ale prozatím nečiním. Prosím o vysvětlení.
Děkujeme stranám za součinnost.
Vzhledem k tomu, že reakce spotřebitelky směřuje primárně na společnost, přeřazujeme stížnosti na ni, aby mohla na vývoj případu reagovat.
Dobrý den, prosím o zaslání výrobku k reklamaci, kterou jsme Vám již nabízeli. Postup najdete na naší stránce. https://www.mall.cz/reklamace-zbozi Navrhuji poslat výrobek zdarma přes Zásilkovnu. Děkuji, přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: