Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#70119Přesun termínu dodání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
09.09.2023, před rokem

Anna Klára Šolle

Znění stížnosti

Dne 5. srpna 2023 jsem objednala a zaplatila pračku z Alza e-shopu.

Datum dodání bylo Alzou určeno 8. srpna 2023. Postupně mi však přicházely e-maily co 5 dní, vždy o změně termínu dodání. Tyto e-maily o změně přišly vždy v den, kdy měla být objednávka doručena. Alzu jsem několikrát kontaktovala s prosbou o zajištění pevného datumu. Jejich odpovědí vždy bylo, že následující vybrané datum již určitě bude datum odeslání. Takto se nicméně termín neustále přesouval a po více než celém kalendářním měsíci pračka stále nikde. Objednávku jsem stornovala a pračku objednala z jiného e-shopu, doručení proběhlo do 5 dnů.

Tento problém mě stál zbytečné dny volna a peníze navíc za prádelnu. Není to má první zkušenost s opožděním objednávky na Alze, ale jistě poslední jakákoliv zkušenost.


Produkt

CANDY RO41274DWMCE/1-S


Požadované řešení

Vhodná by byla celozávodní kontrola inspekcí, která by zkoumala zda Alza systematicky neklame zákazníky o doručení, a prošetření toho, kde vznikají tato možná nedorozumění.
Dále inzerování reálné doby dodání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2023 09:06, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.9.2023 09:25, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. V tomto případě byl z naší strany zákaznici sdělen předpokládaný termín doručení, který bohužel nebylo možné v daném termínu naplnit, z důvodu odloženého naskladnění ze strany dodavatele. V tomto případě mohu paní Šolle nabídnout jako kompenzaci zaslání dárkového poukazu, v hodnotě 800 Kč (tedy více 10% z kupní ceny produktu), kterým by si mohla zpříjemnit svůj příští nákup u naší společnosti. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2023 10:23, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření a nabídku.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se mohla k nabídce společnosti vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2023 15:54, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k omluvě a nabídce kompenzace společností) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.