Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 24.4.2015 jsem si přes e-shop www.mobilyzabreh.cz objednala mobilní telefon, který dorazil, ale jiný model než bylo objednáno. K mobilnímu telefonu byl přiložen paragon bez razítka.
Na základě emailové komunikace jsem žádala o zaslání správného modelu telefonu. Bohužel odpověď nepřicházela a rozhodla jsem se využít práva na odstoupení od kupní smlouvy a tak jsem telefon, který jsem ani nepoužila a nevyndala z obalu hned zabalila do krabice a poslala s náležitostmi odstoupení od kupní smlouvy zpět na adresu podnikatele. V momentě, kdy byl balíček přijat panem Cigánkem, tak mi dorazila v emailu reakce, že mi posílají již správný model a to i přes mé avízo, že si již telefon nepřeji, ať jej neposílají a žádám o vyřízení odstoupení od kupní smlouvy. Došlý balíček jsem odmítla a nepřevzala.
Pan Cigánek mi přislíbil vrácení peněž, ale snížené za použití telefonu, který jsem vůbec nepoužila a téměř se jej nedotkla. Dále trvám na vrácení celé částky, na které mám právo a bohužel pan Cigánek dále trvá na ponížení částky za použití telefon. Vzhledem k tomu, že emailová komunikace v tomto duchu probíhá již delší dobu a nelze se bohužel společně domluvit, tak věřím, že se tímto způsobem podaří spor vyřešit.
Sony ericsson W508 objednaný, obdržen byl sony ericsson W580
Ráda bych, abych dostála svého práva na řádné vyřízení odstoupení od smlouvy a byla mi vrácena celá částka za uhrazený mobilní telefon.
|
Tweet |
V případě odstoupení od smlouvy do 14 dnů prodejce může požadovat náhradu pouze tehdy, pokud by spotřebitel věc sám poškodil, např. by spadla a rozbila se, nebo by s ní nakládal jinak, než je nezbytně nutné k ověření si jejích vlastností. Spotřebitel totiž odpovídá za snížení hodnoty věci. Tím však není myšleno poškození obalu nebo vyzkoušení věci.
Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.