Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po objednání produktu u společnosti (bělící připravek na zuby) Onbeautify ltd na webu crest-ceska.cz, jsem po přečtení recenzí na eshop a obavách, že se jedná o plagiát (fake) produkt, se rozhodl o storno objednávky ještě v tentýž den (16.7.). Dřív jsem jednal, než si začal zjišťovat více informací. Bohužel bez reakce, ale po měsíci mlčení mi přišel email od zásilkovny, že balík od společnosti na dobírku je na cestě (email od zásilkovny 23.8.). Balík jsem nevyzvedl, na internetových stránkách je uvedena smluvní pokuta při nevyzvednutí v obchodních podmínkách. V emailu (23.8.) jsem se dotázal, proč má objednávka nebyla stornována, jak jsem požadoval, bohužel bez odpovědi. Nyní bych se touto cestou rád zeptal, kam můžu uhradit smluvní pokutu (poštovné) za nevyzvednutí zásilky.
Bělící prostředek Philips Nite white
Prosím sdělte mi údaje, proč nebyla vyřízena má žádost o storno a případně číslo účtu, kam bych měl uhradit smluvní pokutu.
|
Tweet |
V uvedeném případě je "stornem" myšleno odstoupení od smlouvy. Co se týče odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů v případě uzavření smlouvy přes internet, je nutné vzít kromě § 1829 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v potaz také směrnici Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU, o právech spotřebitelů, která je předlohou ustanovení transponovaných do českého právního řádu. Konkrétně se jedná o recitál č. 40, který uvádí, že v případě kupní smlouvy uzavřené přes internet by měl mít spotřebitel právo odstoupit od smlouvy také před získáním zboží do fyzického držení. K tomu je ale podle čl. 11 odst. 1 směrnice nutné, aby spotřebitel buď použil vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, nebo učinil jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy.
Pokud kupní cenu výrobku spotřebitel ještě neuhradil, má odstoupení od smlouvy ten efekt, že prodávajícímu zaniká možnost požadovat po spotřebiteli zaplacení kupní ceny výrobku.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zašle spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zašle až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady.
Pro případ nepřevzetí věci bez řádného odstoupení smlouvy má prodávající právo požadovat účelně vynaložené náklady spojené s uchováním věci a požadovat po kupujícím zaplacení skladného. O povinnosti zaplatit skladné, jakož i jeho výši, by však prodejce měl předem informovat, ideálně v kupní smlouvě a v obchodních podmínkách.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem ve Spojeném království), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.