Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 22. 8. 2023 bylo přes webové stránky www.electronic-star.cz objednáno zboží Maxfresh Ventilator Luftkühler schwarz. Zboží bylo ihned uhrazeno kartou (celková částka 2694,- Kč). Online formulář na webových stránkách prodejce pro odstoupení od smlouvy byl nefunkční. Dne 28. 8. 2023 bylo zasláno elektronickou cestou na e-mail info@electronic-star.cz písemné odstoupení od kupní smlouvy s mým podpisem vč. příloh (faktura, screenshot stavu objednávky dokládající, že zboží nebylo od přepravce převzato a zásilka byla vrácena odesilateli). Prodejce na odstoupení nejprve vůbec nereagoval, po několikerých urgencích přes e-maily, bylo 29. 8. 2023 konečně prodejcem zasláno vágní oznámení o zaevidování odstoupení s informací, že zásilku si vyzvedne kurýr, načež byl prodejce znovu upozorněn, že zboží nebylo vůbec převzato s poukazem na již zaslané přílohy, které toto dokládají. Od té doby se nikdo neozval, na zákaznické lince dne 11. 9. 2023 mi bylo opět sděleno, že čekají na zboží a dále se s nimi nedalo bavit. Takové jednání považuji za neakceptovatelné. Z mojí strany bylo provedeno odstoupení od kupní smlouvy v řádném termínu, přiložená dokumentace jednoznačeně dokládá, že zboží jsem v držení nikdy neměla, tudíž prodejce má povinnost vrátit mi finanční prostředky v zákonné lhůtě. Prosím o prošetření věci a zpětnou vazbu. Děkuji.
Vodrážková
Bezodkladné navrácení finančních prostředků.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Spotřebitel má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Upozorňujeme spotřebitele, že podle § 2118 občanského zákoníku platí, že povinností kupujícího je zaplatit kupní cenu a zboží převzít. Nepřevzetí zboží je porušení smluvní povinnosti a druhá strana tak může po škůdci požadovat navíc i škodu z toho vzniklou (např. poštovné zpět a uskladnění zboží).
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den,
prověřil jsem kompletně Vaši objednávku včetně odstoupení od kupní smlouvy. Podle systému byla zásilka stále na cestě k Vám a proto jsme museli počkat, až budeme mít jistotu že zásilku přepravní společnost vrací zpět k nám a nebude Vám doručena. Bez toho, aniž by se zásilka vrátila zpět k nám bohužel nemůžeme nechat vrátit peníze u nepřevzaté zásilky. Podle systému je již vše vyřešeno a peníze Vám byly vráceny zpět na kartu, z které byla objednávka uhrazena. V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat v pracovních dnech v čase 8:00 - 18:00 hod. telefonicky na čísle 225 348 506 nebo e-mailem na: info@electronic-star.cz.
Přejeme hezký den.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení, že byly finanční prostředky vráceny a případně o uzavření stížnosti.
Peníze byly vráceny po několika urgencích.Dekuji dTestu za součinnost.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.