Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nedoručení zásilky
Zásilku jsem předala k přepravě dle pokynů poskytovatele zásilkové služby dne 26.5.2015. Zásilka nebyla doposud adresátovi doručena. Krátce po termínu předpokládaného plnění jsem se poskytovateli dovolala a ten mi později e-mailem sdělil, že se věc pokusí vyřešit nebo mi bude poskytnuta finanční náhrada. Další e-mailová zpráva byla, že zásilku doručí, protože byla omylem doručena někomu jinému. Zásilka pořád není doručena a nemohu se dovolat na poskytovatele této služby.
Poskytovatel služby: František Prokop IČO: 86960407
Písemně mne informovat o tom, kdy bude dodána zásilka adresátovi nebo v případě, že došlo k její ztrátě při přepravě, pak kdy mi bude poskytnututa finanční náhradu.
|
Tweet |
Dle nám dostupných informací se jedná o zasílatelskou smlouvu, ve které se zasílatel zavazuje přikazci (tedy odesílateli) obstarat vlastním jménem a na účet odesílatele přepravu zásilky z určitého místa do jiného určitého místa. Následné smlouvy o přepravě uzavírá subjekt svým jménem, čemuž odpovídá i skutečnost, že za spotřebitele řeší reklamaci s přepravními společnostmi.
Zasilatel by měl zajistit způsob a podmínky přepravy s vynaložením potřebné péče tak, aby co nejlépe vyhovovaly zájmům odesílatele. Smluvní strana odpovídá za řádné plnění závazku v souladu se smlouvou a za předmět, který je předmětem jejího závazku. Speciální úprava odpovědnosti za škodu je upravena v ustanovení § 2478 občanského zákoníku, který stanoví, že vznikne-li na převzaté zásilce při obstarávání přepravy škoda, zasílatel ji nahradí, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Výši škody prokazuje spotřebitel.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.