Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#70147Zrušení rezervce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.09.2023, před rokem

Tomáš Vích

Znění stížnosti

Dobrý den,

Dne 4. srpna 2023 jsem provedl platbu ve výši 543 eur za ubytování pro tři osoby v hotelu Annis House na ostrově Skiathos v Řecku. Rezervace byla potvrzena na období od 5. září 2023 do 12. září 2023.

Den odletu, tedy 5. září 2023, nám letecká společnost Ryanair na palubě letadla oznámila, že se na ostrov Skiathos nedostaneme kvůli bouřkám nad ostrovem a záplavám. Letiště na Skiathosu bylo uzavřeno a veškeré lety na ostrov byly zrušeny. Náš let FR 9418 byl odložen na následující den, konkrétně na 6. září 2023 v 14:05. Situace na Skiathosu byla tak závažná, že i kdyby let proběhl, nebylo by bezpečné dostat se do hotelu přes zaplavené ulice. Celé město bylo v důsledku silného deště zaplaveno a ulice se staly nebezpečnými a neprostupnými.

Po zrušení letu jsem několikrát telefonicky pokoušel kontaktovat majitelku hotelu, ale kvůli špatnému signálu na ostrově to nebylo možné. Následně jsem napsal zprávu přes WhatsApp, kde jsem majitelce oznámil zrušení naší rezervace z důvodu nepříznivých podmínek na ostrově. Zároveň jsem měl pochybnosti ohledně kvality poskytovaných služeb v této mimořádné katastrofální situaci. Majitelka mi sdělila, že situace na místě ubytování je velmi špatná a nebezpečná, ale stále trvala na tom, že zrušení rezervace není možné. Proto jsem se rozhodl tuto situaci řešit prostřednictvím Booking.com.

Kontaktoval jsem linku Booking.com a po dlouhém čekání jsem se rozhodl komunikovat s anglicky mluvícím zaměstnancem. Konkrétně se jednalo o pracovnici jménem SD. Popsal jsem jí naši situaci a mé přání zrušit rezervaci. S mi sdělila, že musí kontaktovat ubytovací zařízení a domluvit se na vrácení peněz. Rovněž se snazila vykomunikovat zda by bylo možné vrátit celou částku vzhledem k této mimořádné situaci. Informoval jsem ji, že kvůli špatnému signálu nebylo možné telefonicky kontaktovat majitelku hotelu a S tuto informaci potvrdila. Trval jsem na zrušení rezervace, avšak S mi řekla, že musím počkat 24 hodin, než bude majitelka hotelu schopna se vyjádřit, a že musím čekat na zpětnou odpověď od Booking.com.

Počkal jsem tedy na odpověď od Booking.com, avšak po 24 hodinách jsem žádnou odpověď neobdržel. Proto jsem znovu kontaktoval vaši linku a byl spojen s českou zaměstnankyní, která mi oznámila, že na žádnou částku nemám nárok. Celková úroveň této komunikace nebyla uspokojivá. Proto jsem se rozhodl znovu kontaktovat linku, tentokrát v anglickém jazyce.

Během hovoru s DM. mi bylo opět potvrzeno, že na vrácení peněz nemám nárok. Bylo mi nabídnuto pouze 25 eur jako omluva (což mi nebylo zasláno), za chyby, které se staly během komunikace s S, která mi neposkytla požadované informace. D se během hovoru spojila s majitelkou hotelu, ta nebyla ochotna zaslat jakoukoliv částku zpět.

Můj poslední hovor s Booking.com proběhl 7. září 2023 v 12:12. Bohužel neznám jméno zaměstnance, protože čeští zaměstnanci nezanechávají možnost hodnocení v emailu. Během tohoto hovoru jsem se snažil ověřit následující informace:

Ptal jsem se, zda jsem ke dni 5. září 2023 měl nárok na vrácení 50 % z částky 543 eur. Zaměstnanec mi tuto informaci potvrdil.
Ptal jsem se, zda mohu získat informaci o datu zrušení mé rezervace. Zaměstnanec mi odpověděl, že rezervace byla zrušena ke dni 5. září 2023, a tím pádem jsem měl nárok na vrácení poloviny částky kterou jsem zalatil. Ovšem zaměstnanec mi oznámil, že tato částka mi nebude vrácena, protože majitelka hotelu nesouhlasí s jejím vrácením. Zaměstnanec mi také řekl, že mohu kontaktovat majitelku hotelu a domluvit se s ní na podmínkách vrácení peněz, což mi přijde absurdní.
Kontaktoval jsem také svou banku a vyplnil jsem formulář žádosti o prohlášení držitele karty ohledně sporné transakce. Banka se tímto případem již zabývá.


Požadované řešení

Žádám o vrácení 50 % částky 543 eur, na kterou mám dle podmínek nárok.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2023 06:28, před rokem

V bodě A8 obchodních podmínek společnosti je uvedeno, že pokud spotřebitel rezervaci zruší, bude se případný poplatek za zrušení a případné vrácení peněz odvíjet od podmínek poskytovatele služby týkajících se zrušení.

Pokud tedy v těchto podmínkách bylo stanoveno, že ke dni příjezdu je možné rezervaci zrušit s 50% stornopoplatkem, přičemž spotřebitel k tomuto dni rezervaci zrušil, měla by mu být část platby vrácena.

Nevrácení peněz v souladu s podmínkami by mohlo být porušení smluvní povinnosti a druhá strana (v tomto případě tedy spotřebitel) by tak mohl po škůdci požadovat navíc i škodu z toho vzniklou.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 13:13, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2023 15:16, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.