Společnost


Krteček s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7017Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.06.2015, před 10 lety

Marek Rubáš

Znění stížnosti

23.8.2014 jsme zakoupili kočárek CAM DINAMICO v provozovně U topíren 2, Praha 7 se kterým máme od počátku problém. Když jsem ho po nákupu sestrojil, tak levé přední kolečko (z pohledu od "řidítek") nedoléhalo na zem, bylo ve vzduchu. Při jízdě kočár zatáčel a jel většinu času na 3 kolech. Říkal jsem si, že si nejspíš konstrukce sedne, až budeme v kočáře vozil miminko. Miminko jsme v něm začali vozit koncem listopadu a kočárek jezdil stejně "špatně". Jedná se tedy o výrobní vadu.
Reklamace byla zemítnuta servisem BabyDirekt. Zkřížení kočárku jsme si způsobili sami mechanicky, nevhodným používáním způsobeným nesprávným skládáním nebo nárazem od obrubníku. Kočárek byl složený pouze jednou pro převoz na reklamaci. Se spícím miminkem jsme opravdu neměli snahu narážet do obrubníku. Servis sdělil, že kdyby byla konstrukce křivá od výroby, že bysme to poznali, ale já to poznal ještě před narozením miminka.
BabyDirekt však nad rámec záruky provedl seřízení kostry + dodal nová přední kolečka. Dodání koleček nebylo nutné a seřízení kostry k ničemu nevedlo. V e-mailové komunikaci uvedli, že narovnání konstrukce není možné, protože by slitina mohla prasknout nebo se zlomit.
Na prodejně mi nechtěli dát ani reklamační protokol, ani mi potvrdit nesouhlas s vyjádřením. Prý musím přijít až tam bude odpovědný reklamační pracovník a to pouze v úterý a pátek.
Navrhoval jsem dodání nového podvozku. Žádná reakce. Reklamace začala oficiálně 28.3. a včera (16.6.) jsem obdržel nesouhlas s mým požadavkem na odstoupení od smlouvy.


Produkt

Kočárek CAM dinamico 2014


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že se u kočárku jedná o neodstranitelnou vadu na konstrukci, která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady a tato vada představuje podstatné porušení smlouvy, využívám svého zákonného práva odstoupit od smlouvy ve smyslu ustanovení § 2106 odst. 1 písm. d) ve spojení s § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a požaduji vrácení kupní ceny dětského kočárku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2015 10:16, před 10 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2015 15:42, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.