Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vracím zboží s číslem objednávky *** jedná se o bluetooth špuntová
sluchátka.
Je zřejmé že se budete hájit paragrafem Podle § 1837 písm. g) zákona
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit od
smlouvy o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany
zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej
spotřebitel poruší.
Ale nejsou splněny obě 2 podmínky, tedy že zboží musí být v
zapečetěném obalu - tedy špunty sluchátek a zároveň zde musí být
hygienický důvod. Pokud tomu tak není, jsem přesvědčen, že od
smlouvy odstoupit lze. Zároveň však také záleží na tom, zda spotřebitel
byl o nemožnosti odstoupení upozorněn.
Zároveň je nutné dobře posoudit, zda obal výrobku plní určitou
hygienickou funkci a zda je možné zboží uvést do prodeje schopného
stavu. Pokud by bylo možné vyměnit část zboží, která byla vložena do
zvukovodu, bylo by možné od smlouvy odstoupit, spotřebitel by pak
pouze odpovídal za snížení hodnoty zboží.
Sluchátka obecně jeho balení neplní hygienickou funkci, nebylo nic
zapečetěné, špunty jsou v obsahu v klasickém igelitovém sáčku
která lze rozepnout a zpět zacvaknout. Dále sluchátka byla volná
umístěná v klasickém skořápkovém pouzdru kterou lze snadno
otevřít zipem a byla plná prachu z důvodu nezapečetení nejen
sluchátek jako takové ale i jejich příslušenství. Sluchátka jako nová měla pouze papírové krabíčkové balení bez fólie, která má všude otvory i po stranách a špínu na povrchu, jež se nedá považovat že plní hygienický důvod.
MEE audio M6PRO 2nd gen. Combo, černá
Vrácení zboží v rámci 14 denní lhůty odstoupení od smlouvy. Nákup byl proveden přes eshop.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Odborná literatura dokonce uvádí, že s ohledem na euro konformní výklad by mělo jít o obal zapečetěný.
Odstoupit nemůže spotřebitel od smlouvy, pokud se jedná o hygienické potřeby prodávané v zataveném obalu, který byl rozbalen. V daném případě je nutné dobře posoudit, zda obal výrobku plní určitou hygienickou funkci a zda je možné zboží uvést do prodeje schopného stavu. Pokud by bylo možné vyměnit část zboží, která byla vložena do zvukovodu, bylo by možné od smlouvy odstoupit, spotřebitel by pak pouze odpovídal za snížení hodnoty zboží.
Výjimky z obecných pravidel je třeba vždy vykládat úžeji. Spotřebitelovi je obecně dána zákonná možnost si u dodaného zboží ověřit jeho vlastnosti a funkčnost. Znamená to, že si nejen může zboží vybalit, ale i vyzkoušet a to obdobným způsobem, jako by mu to bylo umožněno v kamenné prodejně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.