Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:147
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#70183Benzínová sekačka s pojezdem 101/23-009097/REK

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2023, před rokem

Ivana Rancová

Znění stížnosti

Dobrý den. V prodejně Hecht Unhošť jsme zakoupili benzinovou sekačku s pojezdem v srpnu 2021. Zaplatili si prodlouženou záruku, že se to vyplatí. V květnu 2023 jsem šla sekačku reklamovat, nešla nastartovat nebo jen obtížně na několik natažení.
Po první reklamaci to začalo, hlavně mě pobavili zprávy techniků o stavu oleje v sekačce, jednou ho bylo málo, po druhé reklamaci přepálený a zadřený motor, pokaždé jiná cenová nabídka na výměnu motoru a krytu, no neberte to ve výši ceny sekačky nové?! Po třetí reklamaci je sekačka funkční po vyzkoušení servisním technikem a poslána zpět na pobočku Unhošť(jo abych nezapomněla olej byl pro změnu šedivý). Šli jsme převzít tedy funkční sekačku. Vyzkoušeno technikem na prodejně a sekačka 1x nastartovala, pak už se nechytla. Opětovná reklamace už čtvrtá a s omluvou technika.
Nechápu vyjádření k nedostatečné údržbě motoru.. Olej jsme měnili dle návodu a olejem zakoupeném na jejich prodejně! Pořád se nám nedokážou vyjádřit k tomu, proč sekačka nestartuje. Odmítám, že motor je zadřený, my když ji náhodou nastartovali, tak fungovala do vypnutí, pak zas několikrát zátah..
Po 5-té reklamaci sekačka nebyla vůbec odeslána do servisu, ikdyž vedoucí prodejny se nám zaručil za prošetření, výsledek, že jsme se nevyjádřili k předchozí cenové nabídce. Poslední email mi přišel 8.8.2023 a na ten jsem reagovala.
Neoficiální vyjádření servisu bylo, že nemůžou opravit jednu věc a zbytek ne, když je na to závislý chod sekačky. Tzn. že já dle cenové nabídky zaplatím vše (motor, kryt) a ještě praci, tak co je ta jejich jedna věc, kterou zdůrazňují že opraví?!
Nic platit krom spotřebního materiálu na sekačce nebudu je v záruce a nejsem si vědoma, žádné špatné údržby.

S pozdravem
Rancová Ivana


Produkt

Benzínová sekačka s pojezdem HECHT551SX5IN1


Požadované řešení

Vrácení peněz. Na opravu měli 5 pokusů!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2023 08:59, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Uplatněním nároků z vadného plnění v rámci reklamačního řízení se zákonná záruční doba staví. To znamená, že zákonná záruční doba se zastaví v momentě, kdy byla spotřebitelem v rámci reklamačního řízení uplatněna práva z vadného plnění, přičemž reklamace byla přijata. To má za následek zejména to, že po vrácení výrobku z reklamačního řízení běží zákonná záruční doba od momentu, kdy skončila – tedy od momentu uplatnění práva z vadného plnění. Zákonná záruční doba se tedy prodlužuje o tu dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci.

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace, jak je uvedeno výše, má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 17 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.9.2023 15:23, před rokem

Vážená paní Rancová, velice si vážíme, že jste se rozhodla zakoupit výrobek HECHT. Mrzí nás, že nejste spokojená s tímto výrobkem. V rámci reklamace přijaté v květnu 2023 uvedl servisní technik ve svém vyjádření mimo jiné, že bylo zjištěno zadření motoru Vaší motorové sekačky. Je nám líto vzniklé situace, ale ze strany HECHT MOTORS s.r.o. nedošlo v tomto případě k pochybení. Musíme Vám sdělit, že nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy a na vrácení kupní ceny za tento výrobek. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.9.2023 16:33, před rokem


Ivana Rancová

Dobrý den, tak co se týče vyjádření ze servisu co mi přišlo emailem viz. příloha jsem vyjádření "mimo jiné" nenašla a to ani vyjádřením k závadě, kterou jsem reklamovala. Po obdržení sms z prodejny Unhošť, kdy mi oznámili, že si mám sekačku převzít, mi na prodejně technik zdělil, že je zadřený motor. Samozřejmě jsem sekačku nehodlala převzít a to z důvodu, že jsem reklamovala, že sekačka nestartuje a když chytla, tak motor frčel až jak už jsem uváděla do vypnutí, pak jsem mohla tahat za lanko jak blázen dokud se nechytla, anebo mi nedošly nervy.
Každopádně zvláštní vyjádření kdy při třetí reklamaci, jsem emailem obdržela, že je sekačka funkční (tam už asi motor zadřený nebyl),pan technik na prodejně vyzkoušel a sekačka nastartovala, no opět do vypnutí... tak jsme ji opět nepřevzali a opět nechali na prodejně v rámci čtvrté reklamace.
Tak opravdu nevím co se to děje a opravdu s takovou zkušeností a postojem jsem se nesetkala.

S pozdravem
Rancová Ivana

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2023 10:52, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Jestliže vada vznikla pochybením spotřebitele, byla reklamace oprávněně zamítnuta. K objasnění stavu by mohla posloužit například zpráva servisu k reklamaci. Pokud by v ní informace o zadřeném motoru nebyla, bylo by pro společnost obtížnější tuto skutečnost prokázat.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.9.2023 14:01, před rokem

Vážená paní Rancová, vyjádření servisního technika je uvedeno v závěrečném protokolu k Vaší reklamaci přijaté v květnu 2023. V tomto závěrečném protokolu je mimo jiné uvedeno, že bylo zjištěno zadření motoru Vaší motorové sekačky. Je nám líto vzniklé situace, ale ze strany HECHT MOTORS s.r.o. nedošlo v tomto případě k pochybení. Nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy a na vrácení kupní ceny za tento výrobek. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.9.2023 15:45, před rokem


Ivana Rancová

Hodnocení: