Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
Dne 26.7.2023 jsem objednala a zaplatila kartou Školní batoh pro teenagery za 1299,-.
Dne 5.8.2023 jsem se na adrese fakturace@urbantrend.cz zeptala, kdy mohu očekávat zboží. Nepřišla žádná odpověď.
Dále jsem zaslala dotaz na adresu podpora@urbantrend.cz 22.8.2023 a mi přišla tato odpověď:
Dobrý den,
potvrzujeme přijetí vaší zprávy. Vašemu požadavku se budeme co nejdříve věnovat.
S pozdravem,
Petra Veselá
Zákaznická podpora
Tentýž den přišla ještě tato odpověď:
Dobrý den,
Děkujeme Vám za zprávu.
Vaše objednávka byla již odeslána z našeho skladu v zahraničí a je v tuto chvíli na cestě.
Standardní doba dodání je 60 pracovních dnů od předání objednávky dodavateli, 95% zásilek ale dorazí zákazníkům už do 30 pracovních dní od doby odeslání.
Dodací lhůta se může ve vyjímečných případech prodloužit až na 180 dní.
O Vaši zásilku nemusíte mít strach, dorazí Vám v termín, který je uvedený v obchodních podmínkách.
Při dodání zásilky by Vás měl kontaktovat kurýr na telefonní číslo uvedené v objednávce.
Pokud by Vás nezastihl, ukládá zboží na poštu (nejbližší pobočka České pošty).
V několika případech se nám bohužel stalo, že pošta nedala zákazníkovi o uložené zásilce vědět, proto Vás poprosím se případně zkusit zeptat přímo na pobočce pošty.
Jestli baliček nedorazí do slibených 360 pracovních dnů od objednáni, napište nám prosím, vrátíme peníze za objednávku.
Děkujeme Vám za pochopení a přejeme hezký den.
S pozdravem,
Petra Veselá
Zákaznická podpora
Čekala jsem do 10.9.2023 a opět se zeptala na termín doručení a zda doručení 360 dní myslí vážně.
11.9.2023 přišla tato odpověď:
Dobrý den,
Děkujeme Vám za zprávu.
Vaše objednávka byla již odeslána z našeho skladu v zahraničí a je v tuto chvíli na cestě. Maximální doba doručení je 360 pracovních dnů. Zboží je totiž většinou skladem v Asii a doba dodání je proto o něco delší.
O tom, jak funguje náš eshop se můžete dozvědět zde:https://urbantrend.cz/pages/o-nas
Pokud máte další otázky, doporučujeme se podívat na odkaz s nejčastějšími dotazy, kde pravděpodobně najdete vše, co potřebujete zjistit https://urbantrend.cz/pages/casto-kladene-otazky
Děkujeme za pochopení.
Prozkoumala jsem Českou obchodní inspekci a zde je tento e-shop mezi nedoporučenými eshopy.
Dokázali byste mi pomoci s vrácením peněz od UrbanTrend?
Děkuji.
S pozdravem
Markéta Houštecká
Školní batoh pro teenagery - black 1 28374637-black-1
Prosím o vrácení peněz.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti UrbanTrend s.r.o., Kaprova 42/14, 110 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
situaci jsme prověřili a podle našich záznamů bylo zákaznici vyhověno a peníze byly v plné výši vráceny na kartu, z důvodu neúspěšného doručení balíku. Převod může trvat 3-5 prac. dní.
Tímto považujeme podnět za uzavřený. Děkujeme za pochopení.
Zákaznická podpora UrbanTrend.cz
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného (tj. navrácení peněžních prostředků společností).
Jestliže peněžní prostředky nebyly spotřebitelce navráceny, upozorňujeme ji, že se společnost nyní nachází v likvidaci a je potřeba svoji pohledávku přihlásit na adrese likvidátora: ARROWS advokátní kancelář, s.r.o., Plzeňská 3350/18, 150 00 Praha 5 - Smíchov, a to ve lhůtě tří měsíců ode dne druhého zveřejnění oznámení o vstupu společnosti do likvidace v Obchodním věstníku, které bylo provedeno dne 5. 10. 2023. Od tohoto data tedy běží zmíněná 3měsíční lhůta k přihlášení pohledávek.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k navrácení peněžních prostředků spotřebitelce) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.